Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Refined By:
Date Issued:  [2020 TO 2024]

Results 81-100 of 111 (Search time: 0.014 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
8129-Sep-2023Troubled Pasts in Europe: Strategies and Recommendations for Overcoming Challenging Historic LegaciesTriga, Vasiliki ; Zupančič, Rok ; Kocan, Faris ; Andresen, Kenneth ; Bojarska, Katarzyna ; Dacosta, Ricardo ; Farrell, Seamus ; Fiedler, Anke ; Hoxha, Abit ; Ioannidis, Nikandros ; Niamh, Kirk ; Irene, Martín ; Milioni, Dimitra L. ; Panos, Dionysis ; Marta, Paradés ; Tomasz, Rawski ; Vučko, Tjaša 
8222-Jul-2023Understanding the Metaverse Through the Bibliometric Analysis LensTeerakapibal, Surat ; Melanthiou, Yioula 
8329-Sep-2023Unveiling a Holistic Approach: The Integrated Framework of Online Consumer-Brand EngagementUzunboylu, Naziyet ; Vrontis, Demetris ; Melanthiou, Yioula ; Papasolomou, Ioanna 
8426-Sep-2023Using Facebook Targeted Advertisements to Recruit Survey RespondentsGemenis, Kostas 
85Apr-2022Value co-creation and perceived value: A customer perspective in the hospitality contextSolakis, Konstantinos ; Peña-Vinces, Jesús C. ; Lopez-Bonilla, Jesús M. 
865-Feb-2024The Waning of Ideology? Presidential elections in the Republic of Cyprus, 5 February 2023Triga, Vasiliki ; Ioannidis, Nikandros ; Djouvas, Constantinos 
8724-Aug-2020Was it "The Economy, Stupid" or the Macedonia Issue? Explaining Voting Preferences During the 2019 Elections in GreeceGemenis, Kostas ; Katsanidou, Alexia ; Triga, Vasiliki 
888-May-2023When Journalism and AI intersect: Effects on Professional IdeologySpyridou, Lia Paschalia 
89May-2023Ανάλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΜΜΕ της Κύπρου, σχετικά με την ειδησεογραφίαΣιάφκου, Στέλλα ; Χαρίτου, Στέλλα 
90May-2023Απεικόνιση LGBT στη διαφήμιση : η επίδραση του σεξουαλικού συντηρησμού στην αποτελεσματικότητα των διαφημίσεωνΛεωνίδου, Σοφία 
91May-2022Βουλευτικές εκλογές 2021 και ο ελληνοκυπριακός τύπος: η περίπτωση των εφημερίδων Αλήθεια και ΧαραυγήΝεοκλέους, Ανδρέας 
92May-2023Δημιουργία ανάγκης της αγοράς κατά την περίοδο της πανδημίας και αύξηση των online αγορών στην ΚύπροΜοσχοβίας, Νεόφυτος 
932020Δημοσιογραφία, Ψευδείς Ειδήσεις και ΠαραπληροφόρησηIreton, Cherylin ; Posetti, Julie ; Spyridou, Lia Paschalia ; Vatikiotis, Pantelis ; Milioni, Dimitra L. 
94May-2022Διαφήμιση και Εμβολιασμός κατά του Κορονοϊού: Διαμόρφωση της στάσης των Κυπρίων πολιτώνΧαραλάμπους, Άντρια 
95May-2021Διαχείριση αντιλήψεων σε reality που προβάλλεται στην ελληνική τηλεόρασηΜαστίχη, Χρυσαυγή 
96May-2021Η αντιληπτή διαφάνεια διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δυκτύωσηςΑνδρέου, Χριστιάνα 
97May-2023Η Γενιά Ζ είναι αληθινή: Τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά των Κύπριων χρηστών της εφαρμογής BeReal και οι στάσεις τους προς τις αυθόρμητες διαφημίσειςΚακουλλή, Ελένη 
98May-2020Η επιρροή της ατμόσφαιρας στην πιστότητα: η περίπτωση του Nicosia MallΠράτσου, Άντρη 
99May-2023Η επιρροή της πίεσης χρόνου στην συμπεριφορά καταναλωτή κατά την διάρκεια αγοράς ενδυμάτωνΠαναγιώτου, Βερονίκη 
100Apr-2020Η επιρροή των Atmospherics λιανικών καταστημάτων στις προτιμήσεις καταναλωτών: συγκριτική ανάλυσηΧαραλάμπους, Στέλλα