Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29653
Title: Η Γενιά Ζ είναι αληθινή: Τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά των Κύπριων χρηστών της εφαρμογής BeReal και οι στάσεις τους προς τις αυθόρμητες διαφημίσεις
Authors: Κακουλλή, Ελένη 
Keywords: BeReal;self-brand connection;Γενιά Z
Advisor: Βουτσά, Μαρία
Issue Date: May-2023
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Πολυάριθμες μελέτες που πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν τονίσει την αξία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τη δύναμη της σχέσης καταναλωτή- μάρκας, τους παράγοντες επιρροής, αλλά και τους καθοδηγητές γνώμης στα ΜΚΔ στον τομέα του μάρκετινγκ. Το BeReal είναι μια πρόσφατη και ιδιαίτερα δημοφιλής εφαρμογή, κοινής χρήσης φωτογραφιών που ζητά από τους χρήστες να ανεβάσουν μια φωτογραφία από την καθημερινότητά τους και να τη δημοσιεύσουν. Πειραματική έρευνα διεξήχθη κατά τη διάρκεια του 2023 σε 111 Κύπριους χρήστες, γενιάς Ζ (γεννημένοι μεταξύ 1995 και 2007), του BeReal. Στους συμμετέχοντες τέθηκαν ερωτήσεις σχετικά με τη συχνότητα χρήσης των ΜΚΔ, τις συμπεριφορές τους για selfie, τη σύνδεσή τους με την επωνυμία και το δημογραφικό προφίλ τους (φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης και τόπος διαμονής). Κύρια ευρήματα της παρούσας έρευνας δείχνουν πως τα άτομα που ανήκουν στη γενιά Ζ, εμφανίζονται να τους ενδιαφέρουν οι απόψεις που έχουν οι άλλοι για την εξωτερική τους εμφάνιση, αλλά και το πως βλέπουν οι ίδιοι τον εαυτό τους. Ακόμη, έχουν ισχυρή σύνδεση με την επωνυμία τους είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιούν το BeReal και στη συνέχεια να δημοσιεύουν selfies που σχετίζονται με την επωνυμία στα ΜΚΔ. Τέλος, οι αυθόρμητες διαφημίσεις, θεωρήθηκαν πιο δυναμικές, γεγονός που οδηγεί σε μεγαλύτερη πρόθεση αγοράς, αλλά και θετικότερη στάση προς τη διαφημιζόμενη μάρκα.
Description: Several studies over the last decade have stressed the importance of social media in the marketing business, as well as the strength of the consumer-brand relationship, influencers, and social media influencers. BeReal is a popular photo-sharing app in which users post and submit photos from their daily lives. In 2023, 111 Cypriot BeReal users from generation Z (born between 1995 and 2007) participated in an experimental study. Participants were polled on their use of social media on a regular basis, their selfie habits, their relationship with the brand, and demographic information (gender, age, degree of education, and place of residence). The current study's key findings indicate that people of Generation Z appear to be interested in both how others perceive them and their outward appearance. Furthermore, they have a solid connection to their business and are more likely to use BeReal before uploading selfies related to it on social media. Finally, spontaneous advertisements are regarded as more active, boosting purchase intent and creating a more favorable view of the advertised brand.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29653
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSc-Κακουλλή Ελένη-2023.pdfΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ2.15 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 10

80
Last Week
4
Last month
12
checked on May 2, 2024

Download(s) 20

160
checked on May 2, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons