Department of Communication and Marketing

Organization name
Department of Communication and Marketing
Description
The Department of Communication and Marketing at the Cyprus University of Technology aspires to establish itself as a regional center for teaching and research in the field of public communication and to gradually become a nationally and internationally recognized center of excellence. Its mission is to enhance scholarship in the field of public communication, predominantly in those aspects that are linked to the media, journalism, political communication, advertising and public relations. It will strongly focus on the European dimension and on the related domains of the communicative disciplines, with emphasis on the historical, social and political aspects of their evolution.

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Refined By:
Date Issued:  [2020 TO 2024]

Results 81-100 of 112 (Search time: 0.012 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s)
8122-Jun-2021Topic Identification via Human Interpretation of Word Clouds: The Case of Instagram HashtagsGiannoulakis, Stamatios ; Tsapatsoulis, Nicolas 
822023Towards the individuated journalistic worker in pandemic times: Reflections from Greece and CyprusVatikiotis, Pantelis ; Maniou, Theodora A. ; Spyridou, Lia Paschalia 
8329-Sep-2023Troubled Pasts in Europe: Strategies and Recommendations for Overcoming Challenging Historic LegaciesTriga, Vasiliki ; Zupančič, Rok ; Kocan, Faris ; Andresen, Kenneth ; Bojarska, Katarzyna ; Dacosta, Ricardo ; Farrell, Seamus ; Fiedler, Anke ; Hoxha, Abit ; Ioannidis, Nikandros ; Niamh, Kirk ; Irene, Martín ; Milioni, Dimitra L. ; Panos, Dionysis ; Marta, Paradés ; Tomasz, Rawski ; Vučko, Tjaša 
8422-Jul-2023Understanding the Metaverse Through the Bibliometric Analysis LensTeerakapibal, Surat ; Melanthiou, Yioula 
8529-Sep-2023Unveiling a Holistic Approach: The Integrated Framework of Online Consumer-Brand EngagementUzunboylu, Naziyet ; Vrontis, Demetris ; Melanthiou, Yioula ; Papasolomou, Ioanna 
8626-Sep-2023Using Facebook Targeted Advertisements to Recruit Survey RespondentsGemenis, Kostas 
87Apr-2022Value co-creation and perceived value: A customer perspective in the hospitality contextSolakis, Konstantinos ; Peña-Vinces, Jesús C. ; Lopez-Bonilla, Jesús M. 
885-Feb-2024The Waning of Ideology? Presidential elections in the Republic of Cyprus, 5 February 2023Triga, Vasiliki ; Ioannidis, Nikandros ; Djouvas, Constantinos 
8924-Aug-2020Was it "The Economy, Stupid" or the Macedonia Issue? Explaining Voting Preferences During the 2019 Elections in GreeceGemenis, Kostas ; Katsanidou, Alexia ; Triga, Vasiliki 
908-May-2023When Journalism and AI intersect: Effects on Professional IdeologySpyridou, Lia Paschalia 
91May-2023Ανάλυση του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των ΜΜΕ της Κύπρου, σχετικά με την ειδησεογραφίαΣιάφκου, Στέλλα ; Χαρίτου, Στέλλα 
92May-2023Απεικόνιση LGBT στη διαφήμιση : η επίδραση του σεξουαλικού συντηρησμού στην αποτελεσματικότητα των διαφημίσεωνΛεωνίδου, Σοφία 
93May-2023Δημιουργία ανάγκης της αγοράς κατά την περίοδο της πανδημίας και αύξηση των online αγορών στην ΚύπροΜοσχοβίας, Νεόφυτος 
942020Δημοσιογραφία, Ψευδείς Ειδήσεις και ΠαραπληροφόρησηIreton, Cherylin ; Posetti, Julie ; Spyridou, Lia Paschalia ; Vatikiotis, Pantelis ; Milioni, Dimitra L. 
95May-2022Διαφήμιση και Εμβολιασμός κατά του Κορονοϊού: Διαμόρφωση της στάσης των Κυπρίων πολιτώνΧαραλάμπους, Άντρια 
96May-2021Διαχείριση αντιλήψεων σε reality που προβάλλεται στην ελληνική τηλεόρασηΜαστίχη, Χρυσαυγή 
97May-2021Η αντιληπτή διαφάνεια διαφημίσεων στα μέσα κοινωνικής δυκτύωσηςΑνδρέου, Χριστιάνα 
98May-2023Η Γενιά Ζ είναι αληθινή: Τα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά των Κύπριων χρηστών της εφαρμογής BeReal και οι στάσεις τους προς τις αυθόρμητες διαφημίσειςΚακουλλή, Ελένη 
99May-2020Η επιρροή της ατμόσφαιρας στην πιστότητα: η περίπτωση του Nicosia MallΠράτσου, Άντρη 
100May-2023Η επιρροή της πίεσης χρόνου στην συμπεριφορά καταναλωτή κατά την διάρκεια αγοράς ενδυμάτωνΠαναγιώτου, Βερονίκη