Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/8897
Title: Συντελεστής αντίστασης μοντέλου σε ροή
Authors: Βαρνάβα, Μάριος 
Keywords: Αεροσκάφος
Advisor: Ελευθερίου, Πολύβιος
Issue Date: 2016
Department: Department of Mechanical Engineering and Materials Science and Engineering
Faculty: Faculty of Engineering and Technology
Abstract: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η πειραματική μελέτη του συντελεστή οπισθέλκουσας σε μοντέλο πραγματικού επιβατικού αεροσκάφους, η μέτρηση του οριακού στρώματος πάνω στην επιφάνεια των φτερών καθώς και ο υπολογισμός της κρίσιμης γωνιάς πτήσης. Τα πειράματα πραγματοποιήθηκαν στο εργαστήριο ρευστομηχανικής του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών και Επιστήμης και Μηχανικής Υλικών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, στο κτήριο Συκοπετρίτη, εντός της αεροσήραγγας. Χρησιμοποιήθηκε μοντέλο του αεροσκάφους Α320-200 της εταιρείας Airbus, σε κλίμακα 1:109. Στην εργασία αυτή γίνεται αναφορά σε όλες τις συσκευές που χρησιμοποιήθηκαν κατά την διάρκεια των πειραμάτων και στον τρόπο λειτουργίας τους. Αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο που σχετίζεται άμεσα με την πτυχιακή εργασία, όπως το πως δημιουργούνται οι διάφορες δυνάμεις πάνω στο αεροσκάφος κατά την διάρκεια πτήσης καθώς επίσης και το πώς μπορούν να μεταφερθούν τα αποτελέσματα που πάρθηκαν από ένα πειραματικό μοντέλο στο αεροσκάφος πραγματικών διαστάσεων. Παρόλο που όλα τα πειράματα διεξήχθησαν κανονικά, τα πειράματα υπολογισμού συντελεστή οπισθέλκουσας δύναμης και υπολογισμού κρίσιμης γωνίας πτήσης δεν έδωσαν τις αναμενόμενες τιμές μέτρησης λόγω της χαμηλής ευαισθησίας του οργάνου μέτρησης δυνάμεων του εργαστηρίου.
Description: This thesis deals with the experimental study of the drag coefficient on a scaled model of a commercial aircraft as well as the measurement of the boundary layer on the surface of the wings and the calculation of the critical angle of attack. All the experiments were conducted in the wind tunnel which is located in the fluid dynamics laboratory of the Mechanical Engineering department of Cyprus University of Technology. The experimental model was an Airbus A320-200 scaled 1:109. Moreover, the theoretical background that is related to the various experiments is being discussed. Such as the creation of forces which act on the aircraft during a flight and how can the results from the experiments be transferred on a real scale aircraft, using dynamic similarity. Although all of the scheduled experiments were fully conducted, the experiments for the measurement of the lift coefficient and the calculation of the critical angle of attack did not return the anticipated results due to the low sensitivity of the force transducer used.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/8897
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
ABSTRACT.pdf128.44 kBAdobe PDFView/Open
ΠΕΡΙΛΗΨΗ.pdf190.41 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

189
Last Week
0
Last month
3
checked on Apr 27, 2024

Download(s) 50

49
checked on Apr 27, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.