Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/743
Title: | Η εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια διδασκαλίας των μαθηματικών της Α’ τάξης Δημοτικού στην Κύπρο, από το 1960 μέχρι σήμερα | Authors: | Παναγιώτου, Μαρία | Keywords: | Illustration;Textbooks;Mathematics | Advisor: | Παπαδήμα, Ασπασία | Issue Date: | 2013 | Department: | Department of Multimedia and Graphic Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Η εργασία αυτή ασχολείται με την εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια της Κύπρου και συγκεκριμένα, της διδασκαλίας των μαθηματικών της πρώτης τάξης του Δημοτικού σχολείου, από το 1960 μέχρι σήμερα. Στόχος της εργασίας, είναι να ερευνήσει και να καταγράψει την πορεία και εξέλιξη της εικονογράφησης, στα συγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια. Παράλληλα, γίνεται αναφορά στο ρόλο που διαδραματίζει η εικόνα στην εκπαίδευση, στις αντιδράσεις και εντυπώσεις που δημιουργεί στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, καθώς και στα κοινωνιολογικά, πολιτισμικά και παιδαγωγικά μηνύματα που μεταδίδει. Για τη διεκπεραίωση των πιο πάνω στόχων, έγινε θεωρητική έρευνα σε τομείς που αφορούν τον ορισμό της εικονογράφησης και τα τεχνικά στοιχεία που την αποτελούν. Έπειτα, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση σε θέματα που αφορούν το παιδί και τα χαρακτηριστικά του στη συγκεκριμένη ηλικία, την κοινωνιολογική επίδραση της εικόνας και την ένταξή της στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια, μελετήθηκε η εικονογράφηση στα σχολικά εγχειρίδια και τέλος, η εικονογράφηση στα εγχειρίδια των μαθηματικών. Η ανάλυση των ανευρεθέντων σχολικών εγχειριδίων των μαθηματικών, έγινε μέσα από συγκεκριμένο πλάνο ανάλυσης, το οποίο καθορίστηκε από το θεωρητικό μέρος. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν μέσα από την ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων ήταν ότι η εικονογράφηση κατέχει ύψιστη σημασία στη διαδικασία της μάθησης, αφού από το 1960 μέχρι και σήμερα, συμμετέχει ενεργά στα βιβλία, καταλαμβάνοντας τη περισσότερη έκταση στις σελίδες. Το γεγονός αυτό, φανερώνει την αναγνώριση και εκτίμηση της δύναμής της στην εκπαίδευση από τα παλιά χρόνια, ενώ, με τη πάροδο των χρόνων, παρατηρούμε ότι προσδιορίζονται και εκμεταλλεύονται περισσότερες και πιο σύνθετες ιδιότητες της εικονογράφησης, καθώς σημειώνεται εξέλιξη στους σκοπούς της, στην επιλογή της θεματολογίας της, στα τεχνάσματα σύνθεσης και στην κοινωνιολογική επίδραση της στα παιδιά | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/743 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Μαρία Παναγιώτου-2013.pdf | 9.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 20
468
Last Week
0
0
Last month
4
4
checked on Dec 3, 2024
Download(s) 50
903
checked on Dec 3, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.