Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/4021
Τίτλος: Mapping ideas around the table
Συγγραφείς: Zaphiris, Panayiotis 
Ioannou, Andri 
Loizides, Fernando 
metadata.dc.contributor.other: Ζαφείρης, Παναγιώτης
Ιωάννου, Άντρη
Λοϊζίδης, Φερνάντο
Major Field of Science: Humanities
Field Category: Arts
Λέξεις-κλειδιά: CSCL;CSCW;Collaborative learning;Surface computing;Multitouch interactive tabletops;Collaborative PBL;Interaction design
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Πηγή: Paper for Surface Learning Workshop, 2012, Bristol, UK
Περίληψη: This paper reports work in progress regarding the design, development and evaluation of a surface computing application in support of collaborative problem-based learning (PBL). The domain-independent application, so called Ideas Mapping, supports idea generation, collaborative decision making and group artifact construction — all of which are important aspects of collaborative PBL. During idea generation, Ideas Mapping replicates physical post-it notes on a multi-touch tabletop. Additional functionality supports student collaboration and interaction around the organization of ideas into thematic categories associated with the problem at hand. We report on the functionality of the application which was designed and developed following a user-centered approach. We also report preliminary results from a case study conducted to examine the affordances of the application for collaborative PBL.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/4021
Type: Conference Papers
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Ioannou2012-Mapping_Ideas_Around_the_Table.pdf289.14 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 20

422
Last Week
0
Last month
13
checked on 13 Μαϊ 2024

Download(s) 50

74
checked on 13 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons