Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32219
Τίτλος: Mega-influencer and celebrity brand engagement: antecedents and effect on fans’ purchasing behaviours
Συγγραφείς: Zarkada, Anna K. 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Economics and Business
Λέξεις-κλειδιά: Social media marketing;Influencers;Social media influencers;Brand engagement;Consumer behaviour;Content
Ημερομηνία Έκδοσης: 3-Απρ-2023
Πηγή: 27th International Conference on Corporate and Marketing Communications, 2023, 3-4 April, United Kingdom
Conference: International Conference on Corporate and Marketing Communications 
Περίληψη: Since 2017 influencer marketing spend is reported to have grown exponentially but its growth rate is slowing down (Statista Research Department 2023) and lags behind that of traditional channels (The Business Research Company 2023) despite claims that influencer marketing is “the fastest-growing channel for brands” because “[i]nfluencers are trusted by millions of consumers” who “depend on influencer recommendations ” for their purchases (Digital Marketing Institute 2021). This paper puts the hype to the test and presents an in-depth in vivo investigation of actual consumer engagement with a celebrity Social Media Influencer (SMIs) and her product brands
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32219
Type: Conference Papers
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος
2023CMC_SMIengagement4Proceedings.pdf135.66 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

30
Last Week
0
Last month
12
checked on 19 Μαϊ 2024

Download(s)

22
checked on 19 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα