Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/32096
Τίτλος: | Investigating Students’ Immersion in Relation to Cultural Heritage Learning in a Virtual Reality Environment | Συγγραφείς: | Georgiou, Yiannis Souropetsis, Markos Kyza, Eleni A. Nisiotis, Louis |
Major Field of Science: | Social Sciences | Field Category: | Educational Sciences | Λέξεις-κλειδιά: | Immersion;Cultural heritage learning;Virtual reality | Ημερομηνία Έκδοσης: | 2023 | Πηγή: | 17th International Conference of the Learning Sciences, 2023, 10-15 June, Montreal, Canada | Conference: | International Conference of the Learning Sciences | Περίληψη: | This case study analyzed an IVR activity to understand (a) whether immersion reflects a subjective psychological process towards presence and flow or whether these states reflect objective properties of VR, as well as (b) the relation of immersion to learning. Data were collected with questionnaires, post-VR-activity interviews, and screen-recordings of the activity of two higher education students. Our findings supported a subjective nature of immersion as well as a positive relation to students’ learning. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/32096 | Type: | Conference Papers | Affiliation: | Cyprus University of Technology UCLAN Cyprus |
Publication Type: | Peer Reviewed |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|
ICLS2023_1947-1948.pdf | 91.32 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s)
69
Last Week
0
0
Last month
4
4
checked on 21 Νοε 2024
Download(s)
50
checked on 21 Νοε 2024
Google ScholarTM
Check
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα