Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32096
Τίτλος: Investigating Students’ Immersion in Relation to Cultural Heritage Learning in a Virtual Reality Environment
Συγγραφείς: Georgiou, Yiannis 
Souropetsis, Markos 
Kyza, Eleni A. 
Nisiotis, Louis 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Educational Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Immersion;Cultural heritage learning;Virtual reality
Ημερομηνία Έκδοσης: 2023
Πηγή: 17th International Conference of the Learning Sciences, 2023, 10-15 June, Montreal, Canada
Conference: International Conference of the Learning Sciences 
Περίληψη: This case study analyzed an IVR activity to understand (a) whether immersion reflects a subjective psychological process towards presence and flow or whether these states reflect objective properties of VR, as well as (b) the relation of immersion to learning. Data were collected with questionnaires, post-VR-activity interviews, and screen-recordings of the activity of two higher education students. Our findings supported a subjective nature of immersion as well as a positive relation to students’ learning.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32096
Type: Conference Papers
Affiliation: Cyprus University of Technology 
UCLAN Cyprus 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος
ICLS2023_1947-1948.pdf91.32 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

69
Last Week
0
Last month
4
checked on 21 Νοε 2024

Download(s)

50
checked on 21 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα