Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/30078
Τίτλος: | Educators' perspectives of adopting virtual patient online learning tools to teach clinical reasoning in medical schools: a qualitative study |
Συγγραφείς: | Kassianos, Angelos P. Plackett, Ruth Kambouri, Maria A. Sheringham, Jessica R. |
Major Field of Science: | Medical and Health Sciences |
Field Category: | Health Sciences |
Λέξεις-κλειδιά: | Adoption;Clinical reasoning;Implementation framework;Medical education;Medical students;Online learning;Simulation learning;Virtual patient |
Ημερομηνία Έκδοσης: | 8-Ιου-2023 |
Πηγή: | BMC Medical Education, 2023, vol. 23, iss. 1 |
Volume: | 23 |
Issue: | 1 |
Περιοδικό: | BMC Medical Education |
Περίληψη: | Learning tools using virtual patients can be used to teach clinical reasoning (CR) skills and overcome limitations of using face-to-face methods. However, the adoption of new tools is often challenging. The aim of this study was to explore UK medical educators' perspectives of what influences the adoption of virtual patient learning tools to teach CR. |
URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/30078 |
ISSN: | 14726920 |
DOI: | 10.1186/s12909-023-04422-x |
Rights: | © The Author(s) Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Type: | Article |
Affiliation: | University College London |
Publication Type: | Peer Reviewed |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Άρθρα/Articles |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
kassianos 1.pdf | Full text | 1.5 MB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons