Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/30078
Τίτλος: Educators' perspectives of adopting virtual patient online learning tools to teach clinical reasoning in medical schools: a qualitative study
Συγγραφείς: Kassianos, Angelos P. 
Plackett, Ruth 
Kambouri, Maria A. 
Sheringham, Jessica R. 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Adoption;Clinical reasoning;Implementation framework;Medical education;Medical students;Online learning;Simulation learning;Virtual patient
Ημερομηνία Έκδοσης: 8-Ιου-2023
Πηγή: BMC Medical Education, 2023, vol. 23, iss. 1
Volume: 23
Issue: 1
Περιοδικό: BMC Medical Education 
Περίληψη: Learning tools using virtual patients can be used to teach clinical reasoning (CR) skills and overcome limitations of using face-to-face methods. However, the adoption of new tools is often challenging. The aim of this study was to explore UK medical educators' perspectives of what influences the adoption of virtual patient learning tools to teach CR.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/30078
ISSN: 14726920
DOI: 10.1186/s12909-023-04422-x
Rights: © The Author(s)
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Article
Affiliation: University College London 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
kassianos 1.pdfFull text1.5 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations

1
checked on 2 Φεβ 2024

Page view(s)

101
Last Week
4
Last month
8
checked on 11 Μαϊ 2024

Download(s)

38
checked on 11 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons