Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26929
Τίτλος: Social media uptake in Cyprus - Or is it just a new fad?
Συγγραφείς: Melanthiou, Yioula 
Papasolomou, Ioanna 
Komodromos, Marcos 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Economics and Business
Λέξεις-κλειδιά: technology marketing;Cyprus;social media adoption;branding;business sector;SMEs;small and medium-sized enterprises
Ημερομηνία Έκδοσης: 1-Ιαν-2015
Πηγή: International Journal of Technology Marketing, vol. 10, iss. 3, pp. 312-325, 2015
Volume: 10
Issue: 3
Start page: 312
End page: 325
Περιοδικό: International Journal of Technology Marketing 
Περίληψη: This article responds to the lack of research on the adoption and practice of social media by companies, by focusing on the findings of a study carried out in the business sector in Cyprus. The study objectives were to identify if and how companies in Cyprus use social media, how effective they perceive it to be, and what specific factors affect social media adoption. Through structured interviews, an empirical investigation within the SME sector in Cyprus showed that local businesspeople are reluctant to adopt social media and incorporate it in their promotional mix.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26929
ISSN: 1741878X
DOI: 10.1504/IJTMKT.2015.070660
Rights: © Inderscience
Type: Article
Affiliation: University of Nicosia 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα