Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/26842
Title: | Ψυχικές Επιπτώσεις σε παιδιά με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι | Authors: | Κίκα, Μαρία | Keywords: | Ψυχικές;Επιπτώσεις;Διαταραχές;Παιδιά;Διαβήτης τύπου Ι | Advisor: | Ανδρέου, Χρίστος | Issue Date: | 2022 | Department: | Department of Nursing | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Εισαγωγή: Ο Σακχαρώδης Διαβήτης αποτελεί μία χρόνια νόσου που επηρεάζει ποικιλοτρόπως την ζωή και την καθημερινότητα ενός ατόμου. Τα παιδιά που διαγιγνώσκονται με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι καλούνται να προσαρμοστούν σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα βασισμένο στη διαχείριση της νόσου. Οι αλλαγές αυτές στην καθημερινότητα των παιδιών έχουν σαν αποτέλεσμα να παρουσιάζονται σημαντικές ψυχικές επιπτώσεις. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνήσει τις ψυχικές επιπτώσεις σε παιδιά με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι. Υλικό και Μέθοδος: Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την πραγματοποίηση της μελέτης ήταν η Συστηματική Ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Η αναζήτηση των πηγών έχει γίνει σε ηλεκτρονικές επιστημονικές βάσεις δεδομένων με σκοπό τον εντοπισμό άρθρων τα οποία συνάδουν με τα κριτήρια εισδοχής. Οι ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων που είχαν επιλεχθεί είναι το PubMed, Google Scholae και το Embase. Η αναζήτηση έγινε με τις πιο κάτω λέξεις κλειδιά οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν με απλό και με συνδυασμένο τρόπο με όλους τους πιθανούς συνδυασμούς. Αποτελέσματα: Μέσα από την αναζήτηση της βιβλιογραφίας διαπιστώθηκε πως τα παιδιά με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου Ι εμφανίζουν κατάθλιψη σε ποσοστό γύρω στο 20% και άγχος σε ακόμα μεγαλύτερη συχνότητα. Οι επιπτώσεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν χαμηλό επίπεδο Ποιότητας Ζωής. Οι Νοσηλευτικές παρεμβάσεις σε παιδιά με ΣΔ τύπου Ι μπορούν να επιφέρουν έγκαιρη αναγνώριση των ψυχικών επιπτώσεων και μείωση της συχνότητας και της έντασης των επιπτώσεων. Συμπεράσματα: Το άγχος και η κατάθλιψη είναι οι κύριες ψυχικές επιπτώσεις σε παιδιά με ΣΔ τύπου Ι. Ο Νοσηλευτής μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση του εν λόγω προβλήματος. Οι στρατηγικές υγείας πρέπει να δώσουν περισσότερη έμφαση στην αντιμετώπιση των ψυχικών επιπτώσεων των παιδιών με ΣΔ τύπου Ι. | Description: | Introduction: Diabetes mellitus is a common problem in adolescents today which affects their lives and in their daily lives. Adolescents with type I diabetes are summoned at a very young age to adapt to the needs of the disease and its self-management, without having the appropriate information and without a systematic way of educating them. Aim: The aim of this study was to investigate the effect of education in people with Type I Diabetes in relation to self-care. Material and Method: The method used was to search the relevant international literature in scientific electronic databases (MEDLINE, CINAHL, EMBASE) with keywords (education, diabetes mellitus, diabetes type I, self-care) in all possible combinations. Results: The search resulted in 8 studies, with a publication year from 2011 to 2021, which fulfilled the predefined entry criteria. Through the literature search it was found that there is a positive effect on the education of adolescents with type I diabetes in relation to self-care. The training programs showed a benefit in the ability of self-care, in the improvement of the glucose value and in the Quality of Life of the adolescents. Conclusions: Education is a very important intervention for the health and self-care ability of adolescents with type I DM. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/26842 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International |
Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Πτυχιακή Μαρία Κίκα Περίληψη.pdf | Abstract | 144.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
146
Last Week
0
0
Last month
2
2
checked on Dec 22, 2024
Download(s) 50
96
checked on Dec 22, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License