Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19502
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΔανός, Αντώνης-
dc.contributor.authorΒαρναβίδου, Μέλανη-
dc.date.accessioned2021-01-20T11:08:40Z-
dc.date.available2021-01-20T11:08:40Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/19502-
dc.descriptionIn the context of the ("non - canonical") manifestations of modernity in the Mediterranean, this dissertation examines two cases of Greek modernism, in theater: the work of Karolos Koun in directing and Rallou Manou in choreography. Through collaborations both with each other and with other members of the so-called Generation of the '30s (whose creators aimed at creating a modernist work, which would also be "Greek"), such as the visual artists Giannis Tsarouchis and Giannis Moralis, and the musician-composer Manos Hadjidakis, created work that contradicts the ideology of hegemonic modernism about "rapture with tradition" and formalist "purity". Each of their oeuvre constitutes an important case of modernist creation, which was in substantial and dynamic dialogue with the place and the time (both past and present).en_US
dc.description.abstractΣτο πλαίσιο των (μη-«κανονικών») εκφάνσεων της νεωτερικότητας (modernity) στη Μεσόγειο, η παρούσα διατριβή εξετάζει δύο περιπτώσεις ελληνικού μοντερνισμού, στο θέατρο: το έργο του Καρόλου Κουν στη σκηνοθεσία και της Ραλλούς Μάνου στη χορογραφία. Μέσα από συνεργασίες τόσο μεταξύ τους όσο και, επιπρόσθετα, με άλλα μέλη της λεγόμενης Γενιάς του ’30 (οι δημιουργοί της οποίας στόχευσαν στη δημιουργία μοντερνιστικού έργου, το οποίο θα ήταν ταυτόχρονα και «ελληνικό»), όπως τους εικαστικούς Γιάννη Τσαρούχη και Γιάννη Μόραλη, και τον μουσικο-συνθέτη Μάνο Χατζιδάκι, δημιούργησαν έργο το οποίο αντιβαίνει την ιδεολογία του ηγεμονικού μοντερνισμού περί «ρήξης με την παράδοση» και φορμαλιστικής «καθαρότητας». Το έργο του καθενός τους αποτελεί σημαντική περίπτωση μοντέρνας δημιουργίας, η οποία ήταν σε ουσιαστικό και δυναμικό διάλογο με τον τόπο και τον χρόνο (τόσο παρελθόντα όσο και παρόντα).en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Καλών Τεχνών, Σχολή Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΓενιά του ’30en_US
dc.subjectΜοντερνιστικό έργοen_US
dc.subject.otherGeneration of the '30sen_US
dc.subject.otherModernist worken_US
dc.titleΑντι-κανονική νεωτερικότητα στη Μεσόγειο: ο Ελληνικός παραστατικός μοντερνισμός του Κάρολου Κουν και της Ραλλούς Μάνουen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Fine Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairetypemasterThesis-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Fine Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0002-4950-0925-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
FAR MA AHT ΒΑΡΝΑΒΙΔΟΥ ΜΕΛΑΝΗ ABSTRACT.pdfΠερίληψη114.44 kBAdobe PDFView/Open
VARNAVIDOU MELANIE FINAL THESIS.pdfΠλήρες κείμενο3.31 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

296
Last Week
1
Last month
3
checked on Nov 8, 2024

Download(s) 50

800
checked on Nov 8, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons