Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/17619
Title: Επανεξέταση και επανασχεδιασμός του βιβλίου «Γραφιστικές Εφαρμογές ΙΙ» της τρίτης Λύκειου
Authors: Γιανναπή, Κωνσταντίνα 
Keywords: Redesign, graphic design book, design education, educational book design
Advisor: Papadima, Aspasia
Issue Date: Dec-2018
Department: Department of Multimedia and Graphic Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Abstract: This research targets the re-evaluation and redesign of the existing book “Graphic Application II”, that is being taught in Lyceums and Technical Schools on the island, in the past years. This book is not up-to-date since it was first published in 2000 and it has not been re-designed since then, thus it cannot serve as an optimum graphic book. On the contrary it is an old fashioned book, with outdated visual representations of different graphic examples, and there is no visual hierarchy. Furthermore, the book cover does not appeal to the age group of the students addressed. Therefore, in this study, the field of design was investigated, which is a multidimensional sector that in recent years has been on the rise in Cyprus and especially in tertiary education. In addition, a broader research has been undertaken in relation to design and education in other countries, but at the same time the essential role of visual communication in graphic design, as well as the fact that if used properly, it can attract the attention of people, and provide knowledge and visual education in youngsters. As far as the methodology followed in this study, questionnaires were given to recent school graduates from tertiary education (18+) in relation to the design and content of the book, and interviews were done with graphic designers and recent school graduates. Based on the results, a new book was redesigned. This new book is based on the text included in the already existing book, since the curriculum and the materials cannot be changed because they are instructed from the Ministry of Education. The new book is based on contemporary graphic design, it is simpler but also smaller in size and much easier for students to follow and study. Additionally, it is more appealing to the students since it has more colors and it attracts attention in this way. It’s also important to mention that the designs of the book are based on semiotics and visual communication, , that is, they are presented as allegories of a concept that carry a message that cannot visible to a bare-eye. Finally, the book was evaluated three times by different graphic designers and they were given the chance to express their views and ideas on this newly developed book, in order to be able to adapt the book to this new proposed changes and ideas. These evaluations were made using interviews and focus groups.
Description: Η έρευνα αυτή στοχεύει στη επανεξέταση και στον επανασχεδιασμό του υφιστάμενου βιβλίου “Γραφιστικές Εφαρμογές ΙΙ”, που διδάσκεται στα Λύκεια και Τεχνικές Σχολές της Κύπρου στο τελευταίο έτος φοίτησης. Το βιβλίο αυτό δεν είναι εκσυγχρονισμένο (πρώτη έκδοση 2000) αφού δεν έχει ξανασχεδιαστεί από τότε, είναι αρκετά παλιό και δεν αποτελεί ένα άρτιο βιβλίο γραφιστικής, λόγω των παλιομοδίτικων οπτικών παραδειγμάτων που παρουσιάζει, δεν υπάρχει καλή οπτική ιεράρχηση και το εξώφυλλο αντιπροσωπεύει μια παιδικότητα, σε αντίθεση με την ηλικία στην οποία απευθύνεται. Έτσι, σε αυτή τη μελέτη διερευνήθηκε ο κλάδος του ντιζάιν ο οποίος αποτελεί έναν πολυδιάστατο κλάδο, που τα τελευταία χρόνια έχει ανοδική πορεία στην Κύπρο και ειδικά στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον, γίνεται μια πιο ευρεία έρευνα σε σχέση με το ντιζάιν και την εκπαίδευση σε άλλες χώρες, αλλά ταυτόχρονα ερευνάται και ο καθοριστικός ρόλος που παίζει η οπτική επικοινωνία στη γραφιστική, αλλά και στο γεγονός ότι μπορεί να μαγνητίσει, να παρέχει γνώσεις και οπτική παιδεία σε ένα νεαρό άτομο, εάν αυτή χρησιμοποιείται σωστά. Όσον αφορά το πρακτικό κομμάτι της μελέτης αυτής (μεθοδολογία έρευνας) δόθηκαν ερωτηματολόγια σε πρόσφατους απόφοιτους σχολείου (18+) σε σχέση με τον σχεδιασμό και το περιεχόμενο του βιβλίου και έγιναν συνεντεύξεις με γνώστες της γραφιστικής αλλά και με πρόσφατους απόφοιτους σχολείου. Με βάση τα δεδομένα / αποτελέσματα που πάρθηκαν, επανασχεδιάστηκε ένα νέο βιβλίο, βασισμένο στο κείμενο του υφιστάμενου βιβλίου, αφού η ύλη δε μπορεί να αλλαχτεί λόγω του ότι προέρχεται από το Υπουργείο Παιδείας. Το καινούργιο βιβλίο είναι βασισμένο στη σύγχρονη γραφιστική αισθητική, απλό αλλά και πιο μικρό σε μέγεθος ώστε να μην δυσκολεύει το μαθητή. Είναι πιο ελκυστικό μαγνητίζοντας τον αναγνώστη με τα χρώματα του, ώστε να το μελετήσει. Είναι βασικό να αναφερθεί πως αρκετά από τα σχέδια του, βασίζονται στην σημειωτική και οπτική επικοινωνία, δηλαδή παρουσιάζονται ως αλληγορίες μιας έννοιας και παρουσιάζονται έννοιες που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι. Τέλος, το βιβλίο αξιολογείται τρεις φορές από διάφορους γνώστες γραφιστικής που έχουν εκπαιδευτεί στο θέμα αυτό, ώστε η άποψη τους να είναι έγκυρη και έτσι να βασιστούν οι αλλαγές του βιβλίου σε αυτές. Οι αξιολογήσεις αυτές έγιναν με τη μέθοδο των συνεντεύξεων και των ομάδων εστίασης.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/17619
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 20

171
Last Week
0
Last month
5
checked on Apr 28, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.