Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14794
Τίτλος: A comparison of the projected and the perceived image of Cyprus
Συγγραφείς: Farmaki, Anna 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Economics and Business
Λέξεις-κλειδιά: Cyprus;Destination image;Tourism marketing
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Πηγή: Tourismos, 2012, vol. 7, no. 2, pp. 95-119
Volume: 7
Issue: 2
Start page: 95
End page: 119
Link: http://www.chios.aegean.gr/tourism/vol7iss2.htm
Περιοδικό: Tourismos 
Περίληψη: The purpose of this research is to identify and compare the projected and perceived images of Cyprus following repositioning. Secondary sources such as brochures, advertising campaigns and tourism websites were used to identify the projected image and a survey was performed to measure the perceived image. Questionnaires including closed and open-ended questions evaluating destination attributes and perceived image were disseminated to 393 British tourists. The research identified the differences between the two concepts, revealing that the marketing strategy of Cyprus has not managed to enhance destination image. The paper concludes with recommendations on marketing Cyprus tourism
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14794
ISSN: 17926521
Rights: © 2012 University of the Aegean
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Type: Article
Affiliation: University of Nicosia 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
vol7no2-116-140.pdfFulltext577.68 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

367
Last Week
4
Last month
10
checked on 11 Μαϊ 2024

Download(s)

261
checked on 11 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons