Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12711
Title: Γεωμετρικός σχεδιασμός αυτοκινητόδρομου
Authors: Γεωργίου, Μιχάλης 
Keywords: Οδοποιία;Αυτοκινητόδρομος;Χάραξη;Σχεδιασμός
Advisor: Οικονομίδης, Ιωάννης
Issue Date: 2018
Abstract: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η κατανόηση των βασικών αρχών που ακολουθούνται για το Γεωμετρικό Σχεδιασμό ενός Αυτοκινητόδρομου. Σε αρχικό στάδιο γίνεται ανάλυση των Βασικών Εννοιών, με βάση τις οποίες πραγματοποιείται η μετέπειτα Χάραξη της οδού. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η μελέτη διαφόρων κατηγοριών οδού, ο καθορισμός των οποίων βρίσκεται στις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ), των ταχυτήτων που χρησιμοποιούνται για το Σχεδιασμό, καθώς επίσης και της Κατά Μήκος Κλίσης και της Επίκλισης. Στη συνέχεια, επεξηγούνται η χρησιμότητα και ο τρόπος μελέτης των Ισοϋψών, η διαδικασία που ακολουθείται για τη Χάραξη της Ισοκλινούς Γραμμής και η τελική απόδοση της Πολυγωνικής Γραμμής. Το Κεφάλαιο 3 αναφέρεται στην Ορζοντιογραφία και για την ακρίβεια η ανάλυση Οριζοντιογραφικής Καμπύλης, τονίζοντας τα χαρακτηριστικά της Κλωθοειδούς Καμπύλης. Στο τελευταίο μέρος του Κεφαλαίου, παρέχεται η τυποποιημένη διαδικασία της Χιλιομέτρησης. Ακολούθως, υπολογίζονται τα Υψόμετρα της Ερυθράς συμπεριλαμβανόμενα στη Σχεδίαση της Μηκοτομής και στην πορεία αναφέρεται εν συντομία ο τρόπος απόδοσης της Μηδενικής Γραμμής. Στη συνέχεια, γίνεται ο υπολογισμός και ο σχεδιασμός των Επικλήσεων των Οριογραμμών της Οδού, των Διατομών σε Όρυγμα, Επίχωμα και Μικτή Δομή. Μελετούνται επίσης τα Στοιχεία Ορατότητας και η Ορατότητα για Στάση στην Οριζοντιογραφία και στη Μηκοτομή. Το τελευταίο κεφάλαιο της Διπλωματικής αυτής μελέτης συμπεριλαμβάνει το Γεωμετρικό Σχεδιασμό τμήματος οδικού δικτύου, όπου γίνεται επίλυση των διαδικασιών ανά στάδιο, πληρώντας τα ισχύοντα όρια και κριτήρια του Σχεδιασμού.
Description: The aim of the present thesis is the comprehension of the fundamental principles of the Geometric Design of Highways. At an initial stage, the Basic Principles, based on which Road Development takes place, are analysed. In fact, the various categories of Road Groups, determined in the Research Road Works Directives (OMOE), the Speed limits adapted for the Design and the Slope Across the Road Axis and Cross Slope are presented. Furthermore, the use and the method of studying the Contour Curves, as well as the process followed for making the Isoklinis Lines and the Polygon Line’s final performance are explained. Chapter 3 refers to the Horizontal Alignment and the Horizontal Curve is analysed, by emphasising on the Spiral Curve’s Characteristics. In the last part of the third chapter, the mileage process is provided. Subsequently, the Altitude of the Centre Line is calculated and included in the Lonigtudinal Section Design, followed by a brief reference to the Zero Line’s performance. The calculation and the design of the street’s Borderline, the Cross Sections in Cutting, the Backfill and Combination are provided. The visibility elements, the visibility for Attitube and Vertical Aligmnent are also studied. The last chapter of this thesis includes the Geometric Design of a part of a road project, where the processes are resolved step by step, while the applicable boundaries and Design criteria are met.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/12711
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Περίληψη Γεωργίου Μιχάλης.pdf210.66 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 50

268
Last Week
8
Last month
15
checked on Nov 6, 2024

Download(s) 50

111
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.