Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/9294
Τίτλος: | Language education in a multilingual city: The case of Limassol | Συγγραφείς: | Nicolaou, Anna Parmaxi, Antigoni Papadima-Sophocleous, Salomi Boglou, Dimitrios |
metadata.dc.contributor.other: | Νικολάου, ΄Αννα Παρμαξή, Αντιγόνη Μπόγλου, Δημήτρης Παπαδήμα Σοφοκλέους, Σαλώμη |
Major Field of Science: | Social Sciences | Field Category: | Educational Sciences | Λέξεις-κλειδιά: | Language education;Multilingualism;Visible languages | Ημερομηνία Έκδοσης: | 1-Ιαν-2016 | Πηγή: | London Review of Education, 2016, vol. 14, no. 2, pp. 174-185 | Volume: | 14 | Issue: | 2 | Start page: | 174 | End page: | 185 | Περιοδικό: | London Review of Education | Περίληψη: | This paper aims to provide an overview of the current situation of multilingualism and language education in the city of Limassol, Cyprus. The multicultural character of Limassol is reflected in every aspect of city life, and is notably reflected in the sector of education. Therefore, there is a need to delve into the situation of language education, as this is manifested in affordances and policies, and in daily encounters, within the educational context. Drawing both from primary and secondary data, the study examines issues such as good practices in language learning for immigrants and the role of linguistic support. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/9294 | ISSN: | 14748460 | DOI: | 10.18546/LRE.14.2.12 | Rights: | © UCL Institute of Education | Type: | Article | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Άρθρα/Articles |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Nicolaou-Parmaxi-Papadima-Boglou.pdf | 219.78 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
7
checked on 9 Νοε 2023
Page view(s) 20
423
Last Week
3
3
Last month
12
12
checked on 11 Μαϊ 2024
Download(s)
155
checked on 11 Μαϊ 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα