Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3964
Τίτλος: Online collaborative learning: the promise of wikis
Συγγραφείς: Ioannou, Andri 
Major Field of Science: Humanities
Field Category: Other Humanities
Λέξεις-κλειδιά: Online education -- Management;Group work in education -- Management;Team learning approach in education -- Management;Wikis -- Educational aspects
Ημερομηνία Έκδοσης: 2011
Πηγή: International Journal of Instructional Media, 2011 v. 38, no.3, p.213-224
Volume: 38
Issue: 3
Start page: 213
End page: 224
Περιοδικό: International Journal of Instructional Media 
Περίληψη: This manuscript presents a pilot study investigating the affordances of wikis to support collaborative learning in online settings, compared to current asynchronous threaded discussion tools. The study was conducted with 21 graduate students enrolled in an online learning theories course. Innovative methodologies were utilized--computer-mediated discourse analysis (CMDA) and chronologically-oriented representations of discourse and tool-related activity (CORDTRA)--to study discourse and technology use as students worked in groups to analyze a case. The study revealed results in favor of the wiki technology suggesting that wiki groups tend to be more collaborative, rather than cooperative, compared to threaded discussion groups.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3964
ISSN: 00921815
Rights: © Westwood Press
Type: Article
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Doc3.doc24 kBMicrosoft WordΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s) 50

405
Last Week
1
Last month
16
checked on 13 Μαϊ 2024

Download(s)

73
checked on 13 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα