Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3807
Title: Ικανοποίηση ασθενών από τις υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων στα δημόσια νοσοκομεία της Κύπρου
Other Titles: Patient satisfaction from the services provided by the outpatient clinics in the public hospitals of Cyprus
Authors: Μίτλεττον, Νίκος 
Γαβριήλ, Έλενα 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Keywords: Εξωτερικά ιατρεία;Ικανοποίηση ασθενών;Κύπρος;Νοσοκομεία
Issue Date: 2012
Source: Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής, 2012, vol. 29, no. 6, pp. 720-730
Volume: 29
Issue: 6
Start page: 720
End page: 730
Journal: Αρχεία Ελληνικής Ιατρικής 
Abstract: Σκοπός Η καταγραφή του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων τεσσάρων δημόσιων νοσοκομείων της Κύπρου. Υλικό μεθοδος Χρησιμοποιήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο με 58 ερωτήσεις, το οποίο συμπληρώθηκε με τη μέθοδο της συνέντευξης και τη χρήση κάλπης για συλλογή. Το δείγμα αποτέλεσαν 761 ασθενείς των εξωτερικών ιατρείων που επιλέχθηκαν με συστηματική, τυχαία δειγματοληψία στις εξόδους της αίθουσας αναμονής του κάθε νοσοκομείου. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με μεθόδους περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων άφησαν ικανοποιημένο το 61,8% των χρηστών. Μεγαλύτερη ικανοποίηση παρατηρήθηκε όσο αυξανόταν η ηλικία (p<0,01) και όσο πιο καλή δηλωνόταν η κατάσταση υγείας (p<0,001). Σημαντικές παράμετροι ικανοποίησης για την πλειοψηφία των ασθενών ήταν η ευγένεια και ο επαγγελματισμός του προσωπικού των εξωτερικών ιατρείων, αλλά και η καθαριότητα του χώρου. Το ερώτημα με την υψηλότερη θετική αξιολόγηση αναφερόταν στο σεβασμό του ιατρού προς τους ασθενείς, με μέσο βαθμό στο παγκύπριο σταθμισμένο δείγμα το 4,27 (στην κλίμακα 1−5, με 5 τον υψηλότερο βαθμό ικανοποίησης). Ωστόσο, οι προβληματικές συνιστώσες της επίσκεψης εντοπίστηκαν στα ευ- ρήματα που αφορούσαν στην ανταπόκριση και την πρόσβαση στις υπηρεσίες των εξωτερικών ιατρείων. Το χαμηλότερο μέσο βαθμό με τιμή 2,59 κατέλαβαν η δυσκολία εύρεσης θέσης στάθμευσης και ο μεγάλος χρόνος αναμονής μεταξύ της επιθυμίας για επίσκεψη και της πραγματοποίησης της επίσκεψης. Εκτός από την υψηλή δυσαρέσκεια για το μεγάλο χρόνο αναμονής, διαπιστώθηκε ότι ο χρόνος αναμονής σχετιζόταν και με τη συνολική ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες (p<0,001). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η συνολική αξιολόγηση των υπηρεσιών των εξωτερικών ιατρείων των τεσσάρων νοσοκομείων ήταν αρκετά καλή. Φάνηκε όμως να υπάρχουν προβλήματα, στα οποία πρέπει να ληφθούν διορθωτικά μέτρα, ώστε οι υπηρεσίες τις οποίες απολαμβάνουν οι ασθενείς να χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/3807
ISSN: 11053992
Rights: © Athens Medical Society
Type: Article
Affiliation : Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 20

512
Last Week
1
Last month
2
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in KTISIS are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.