Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/34974| Title: | Έργο υπό εξέλιξη - ή ατελοίωτη και μη γραμμική διαδικασία ώς έργο | Authors: | Σωκράτους, Σωκράτης | Keywords: | μη γραμμική διαδικασία παραγωγής;τυχαιότητα;ικανοποίηση;συλλέκτης;ολοκλήρωση;σύγχυση;εξάπλωση;διαδικασία;ημιτελής | Advisor: | Margaritis, Charalambos | Issue Date: | Apr-2025 | Department: | Department of Multimedia and Graphic Arts | Faculty: | Faculty of Fine and Applied Arts | Abstract: | Η παρούσα καλλιτεχνική έρευνα, διερευνά τη μη γραμμική διαδικασία παραγωγής καλλιτεχνικής και εικαστικής επικοινωνίας, εξετάζοντας πότε αυτές τελειώνουν, αλλά και το στοιχείο της μεταπήδησης1. Εστιάζοντας στις μοναδικές μεθόδους του Andy Warhol, του Leonardo Da Vinci και στη μη γραμμική αφηγηματική δομή του Finnegans Wake του James Joyce, η έρευνα διαπλέκει τις προσωπικές καλλιτεχνικές εμπειρίες του ερευνητή. Το έργο Finnegans Wake αποτελεί παράδειγμα μη γραμμικής αφηγηματικής δομής που αψηφά τις παραδοσιακές συμβάσεις αφήγησης, καθώς εγκαταλείπει μια ευθεία χρονολογική εξέλιξη και τάσσεται υπέρ μιας πιο ρευστής και κυκλικής, αντισυμβατικής προσέγγισης (Norris, 1974). Χρησιμοποιώντας Αυτοεθνογραφική και Αυτοερμηνευτική μεθοδολογία, το ερευνητικό έργο εμβαθύνει στη δυναμική της επανάληψης, της τελειομανίας και των ημιτελών διαδικασιών στην καλλιτεχνική δημιουργία. Μέσα από προσωπικές αφηγήσεις και συγκρίσεις με τους προαναφερθέντες καλλιτέχνες, η μελέτη εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι δημιουργικές μέθοδοι και ιδιοσυγκρασίες των προαναφερθέντων καλλιτεχνών, ευθυγραμμίζονται με τις δημιουργικές πρακτικές του ερευνητή. Εν τέλει, μια σειρά από στοιχεία που θα παρουσιαστούν - όπως αυτά της υπογραφής της επανάληψης, της μη γραμμικότητας και της κυκλικής δομής (όπως στην περίπτωση του Finnegans Wake), αναπόφευκτα προέκυψαν και στη συγγραφή της παρούσας εργασίας. Έτσι, ορισμένα γεγονότα και λεπτομέρειες που ανήκουν στη διαδικασία παραγωγής των έργων επαναλαμβάνονται περισσότερες από μία φορές - και όχι πάντα τηρώντας ακριβώς τη χρονολογική σειρά με την οποία συνέβησαν. Η ενότητα της παρουσίασης αυτής, που αναλύει προσωπικές μου δημιουργίες, περιλαμβάνει έργα από διαφορετικά μέσα όπως αφίσες, βίντεο, brand assets και ημερολογιακό υλικό. Συμπεριλαμβάνονται η εξερεύνηση του Brutalism ως καλλιτεχνικού στυλ και η επιρροή αναδυόμενων τεχνολογιών όπως το εργαλείο Adobe Firefly που χρησιμοποιεί AI για την παραγωγή εικαστικών τεχνών. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει νέες ιδέες για την αλληλεπίδραση μεταξύ παραδοσιακών και σύγχρονων καλλιτεχνικών μεθοδολογιών, τονίζοντας την πολυπλοκότητα του αυτοστοχασμού και της ταυτότητας στις δημιουργικές διαδικασίες. Σε τελική ανάλυση, υπογραμμίζει τη μεταμορφωτική δύναμη της αβεβαιότητας και της μη ολοκλήρωσης στην ώθηση της καλλιτεχνικής καινοτομίας. | Description: | This artistic research explores the non-linear process of producing creative and visual communication, examining when these processes conclude, as well as the element of shifting focus from one idea to another. Focusing on the unique methods of Andy Warhol, Leonardo Da Vinci, and the non-linear narrative structure of James Joyce's Finnegans Wake (Norris, 1974), the research interweaves the author’s personal artistic experiences. Finnegans Wake serves as an example of a non-linear narrative structure that defies traditional storytelling conventions by abandoning a linear chronological sequence in favour of a more fluid, cyclical, and unconventional approach (Norris, 1974). Using autoethnographic and auto-hermeneutic methodologies, the research project delves into the dynamics of repetition, perfectionism, and unfinished processes in artistic creation. Through personal narratives and comparisons with the figures mentioned above, the study examines how these approaches resonate with the researcher’s creative practices. The practical component includes works spanning multiple formats, such as posters, video, brand identity documents, and diaristic material. It also incorporates the exploration of Brutalism as an artistic style and the influence of emerging technologies, such as AI tools, in visual art production. Ultimately, elements located in all discussed case studies, such as the signature elements of repetition, non-linearity, and cyclical structure (found, for example, in Finnegans Wake) inevitably permeated the writing of this very thesis. As a result, certain events and details from the production processes are repeated more than once and not always in strict chronological order. This approach offers new insights into the interplay between traditional and contemporary artistic methodologies, highlighting the complexity of self-reflection and identity within creative processes. In conclusion, it underscores the transformative potential of uncertainty and incompletion as forces that propel artistic innovation. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/34974 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
| Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Σωκράτης Σωκράτους_2025_bsc-abstract.pdf | abstract | 167.67 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
264
Last Week
2
2
Last month
17
17
checked on Nov 10, 2025
Download(s) 50
18
checked on Nov 10, 2025
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License

