Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/34943
Title: Αξιολόγηση του επιπέδου γνώσεων των νοσηλευτών της ΜΕΘ και καθορισμός της προτίμησης της εκπαίδευσης στην επαυξητική και εναλλακτική επικοινωνία : ποσοτική μελέτη
Authors: Κυριάκου, Νεόφυτος 
Keywords: επαυξητική εναλλακτική επικοινωνία;ΜΕΘ
Advisor: Kyranou, Maria
Issue Date: May-2025
Department: Department of Nursing
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Η επαυξητική εναλλακτική επικοινωνία (ΕΕΕ) επικεντρώνεται στην υποστήριξη ατόμων που δυσκολεύονται ή αδυνατούν να επικοινωνήσουν τις ανάγκες και τις σκέψεις τους μέσω του προφορικού λόγου. Οι νοσηλευτές που εργάζονται σε ΜΕΘ επικεντρώνονται στην παροχή ποιοτικής και ασφαλούς φροντίδας σε βαρέως πάσχοντες ασθενείς και η διερμηνεία των επικοινωνιακών προσπαθειών των ασθενών είναι καθημερινή ανάγκη για την κατανόηση των αναγκών των ασθενών. Ωστόσο, στο πολυάσχολο περιβάλλον της ΜΕΘ, η επικοινωνία με τους ασθενέις μπορεί να μην αποτελεί προτεραιότητα. Επιπλέον, οι νοσηλευτές συνήθως δεν εκπαιδεύονται στις μεθόδους, τις τεχνικές και τις στρατηγικές της υποστηριζόμενης επικοινωνίας που είναι διαθέσιμες προκειμένου να διασφαλίσουν την ικανοποίηση των αναγκών των μη ομιλούντων ασθενών. Στο συγκεκριμένο θέμα, υπάρχει έλλειψη ερευνητικών δεδομένων σχετικα με τις γνώσεις των νοσηλευτών στην ΕΕΕ στις ΜΕΘ στα δημόσια νοσοκομεία της Κύπρου. Σκοπός: Να διερευνήσει τις γνώσεις των νοσηλευτών ΜΕΘ σχετικά με την εναλλακτική επαυξητική επικοινωνία και να καθορίσει την προτίμηση τους σχετικά με τον τρόπο εκπαίδευσης σε μεθόδους ΕΕΕ. Υλικό και μέθοδος: Ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής αναπτύχθηκε με βάση το μοντέλο συμμετοχικής έρευνας. Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν 111 νοσηλευτές ΜΕΘ από τις τρεις μεγαλύτερες ΜΕΘ της Κύπρου. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει έλλειψη γνώσεων σχετικά με την ΕΕΕ και επίσης έλλειψη πόρων όσον αφορά το υλικό και τις μεθόδους για την πρόσβαση στην εκπαίδευση στην ΕΕΕ. Ήταν εμφανές ότι υπάρχει μεγάλη προθυμία από τους νοσηλευτές των ΜΕΘ να εκπαιδευτούν σε μεθόδους εναλλακτικης επαυξητικής επικοινωνίας. Συμπεράσματα: Η Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία (ΕΕΕ), συνδράμει σημαντικά στην επικοινωνία μεταξύ νοσηλευτών και ασθενών. Η παρούσα μελέτη δίνει μια ισχυρή βάση προς την επιστημονική κοινότητα, για τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Περαιτέρω μελέτη ενδείκνυται, για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Description: Objectives: Augmentative Alternative Communication (AAC) focuses on supporting people who find it difficult or impossible to communicate their needs and thoughts through spoken language. Nurses working in ICUs are focused on providing quality and safe care to critically ill patients, and interpreting patients' communication efforts is a daily necessity to understand patients' needs. However, in the busy ICU environment, communication with patients may not be a priority. Furthermore, nurses are not usually trained in the methods, techniques and strategies of augmentative and alternative communication available to ensure that the needs of non-speaking patients are met. On this particular topic, there is a lack of research data on nurses' knowledge of AAC in ICUs in public hospitals in Cyprus. Aim: To assess the level of knowledge of the ICU nurses and determine their preference on how to be educated in AAC. Methods: An electronic questionnaire with multiple-choice questions was developed based on the participatory research model. The questionnaire was completed by 111 ICU nurses from the three largest ICUs in Cyprus. Results: The results have shown that there is lack of knowledge and also lack of resources to have access to AAC education, but there is a lot of willingness from the ICU nurses to be educated in that section, while there is a great variety of AAC materials and methods to use for that purpose. Conclusion: Augmentative and Alternative Communication (AAC), significantly contributes to communication between nurses and patients. This study provides a strong basis for the scientific community to design educational interventions. Further study is indicated for the evaluation of educational programs.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/34943
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
KYRIAKOU-2025-MSC-ABSTRACT.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ186.49 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

153
Last Week
2
Last month
16
checked on Nov 16, 2025

Download(s)

22
checked on Nov 16, 2025

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons