Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/34460| Title: | Οι αφηγηματικές δεξιότητες παιδιών με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή και τυπικά αναπτυσσόμενων παιδιών στη Κύπρο | Authors: | Papastefanou, Theodora Τζούλιου, Χριστίνα |
Keywords: | narratives;bilingualism | Advisor: | Papastefanou, Theodora | Issue Date: | May-2024 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | Η αφηγηματική δεξιότητα είναι μια σημαντική παράμετρος στην ανάπτυξη ενός παιδιού. Ο πληθυσμός που μελετήθηκε, περιλάμβανε παιδιά με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και παιδιά Τυπικής ανάπτυξής . Σκοπός της έρευνας ήταν να περιγράψει την επίδοση των παιδιών ΤΑ και των παιδιών με ΑΓΔ στις μετρήσεις της μακροδομής και της μικροδομής των αφηγήσεων τους, καθώς και να μελετήσει τις διαφορές στις αφηγηματικές δεξιότητες των δύο πληθυσμών. Επίσης, εξετάστηκε η συσχέτιση μεταξύ των μετρήσεων της μακροδομής και της μικροδομής με το εκφραστικό λεξιλόγιο και την μορφοσύνταξη στην κάθε ομάδα ξεχωριστά. Η ερευνά αναλύει τα αποτελέσματα από τα εργαλεία αξιολόγησης Bus story, ΔΕΛ και DVIQ, σε 25 παιδιά με ΑΓΔ, από την Πανεπιστημιακή Κλινική του ΤΕΠΑΚ. Στην ερευνά περιλαμβάνονται ακόμη και 129 παιδιά Τυπικής Ανάπτυξης. Τα ευρήματα της έρευνας αποδεικνύουν πως οι δύο ομάδες διαφέρουν σημαντικά ως προς τη γλωσσική ανάπτυξη, με τα παιδιά ΑΓΔ να εμφανίζουν μειωμένες επιδόσεις σε σχέση με τα παιδιά ΤΑ. Τα παιδιά με ΑΓΔ υστερούν στην απόδοση τους στις αφηγηματικές δεξιότητες στο επίπεδο της μακροδομής , στην μικροδομής αλλά και στον εκφραστικό και αντιληπτικό λόγο σε σχέση με τα τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά. Επιπρόσθετα, στην έρευνα διαφάνηκε να υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στις μετρήσεις των εργαλείων για τον κάθε πληθυσμό ξεχωριστά. Συμπερασματικά, η έρευνα ανέδειξε ότι τα παιδιά με ΑΓΔ αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις στην ανάπτυξη των αφηγηματικών και γλωσσικών τους ικανοτήτων. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι οι αφηγηματικές δεξιότητες φαίνεται να είναι στενά συνδεδεμένες με άλλες γλωσσικές ικανότητες, όπως ο εκφραστικός λόγος και η μορφοσύνταξη υποδεικνύοντας ότι οι δυσκολίες σε ένα τομέα μπορεί να επηρεάσουν και άλλους τομείς της γλωσσικής ανάπτυξης. Τέλος, τα ευρήματα αυτά μπορούν να συμβάλουν στην ύπαρξη ολοκληρωμένης προσέγγισης στα άτομα με ΑΓΔ που να καλύπτουν πολλαπλούς γλωσσικούς τομείς όπως την αφήγηση , το λεξιλόγιο και την σύνταξη. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/34460 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis |
| Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
CORE Recommender
This item is licensed under a Creative Commons License

