Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33319
Title: Πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου αξιολόγησης γραμματικής κατανόησης και επεξεργασίας, με παιδιά με τυπική γλωσσική ανάπτυξη και παιδιά με γλωσσική διαταραχή
Authors: Λυτρίδου, Χριστίνα 
Keywords: αξιολογητικό εργαλείο;κατανόηση;αξιολόγηση;παιδιά;γλωσσική διαταραχή;τυπική ανάπτυξη
Advisor: Theodorou, Elena
Issue Date: May-2024
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Η διαδικασία αξιολόγησης στο πεδίο της Λογοθεραπείας, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι, αφού αντανακλά τις δυνατότητες και τις ελλείψεις που μπορεί να παρουσιάζει ένα άτομο σε διάφορους γλωσσικούς/γνωστικούς τομείς. Ο τομέας της γλωσσικής κατανόησης εμπίπτει στα πλαίσια της λογοθεραπευτικής αξιολόγησης, αφού συμβάλλει άμεσα στην ψυχοκοινωνική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των παιδιών. Τυχών δυσκολίες κατανόησης φανερώνονται ως επί το πλείστoν σε επίπεδο μορφολογίας και σύνταξης. Όσον αφορά τα Ελληνικά – Κυπριακά δεδομένα, τα αξιολογητικά εργαλεία κατανόησης είναι περιορισμένα, κάτι το οποίο προκαλεί την ανάγκη για τη δημιουργία ενός εργαλείου το οποίο να εξατομικεύεται στην γλωσσική κατανόηση παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Η παρούσα έρευνα αφορά την πιλοτική χορήγηση ενός υπό- ανάπτυξης γλωσσικού αξιολογητικού εργαλείου κατανόησης σε παιδιά τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης και σε παιδιά που παρουσιάζουν κάποια γλωσσική διαταραχή οποιασδήποτε μορφής. Σκοπός, της έρευνας είναι να διαπιστωθεί εάν αυτό το εργαλείο μπορεί να ανιχνεύει ελλείμματα κατανόησης, φανερώνοντας μια αξιόλογη διάφορα στις επιδόσεις των παιδιών τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης από τα παιδιά με γλωσσική διαταραχή. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι πράγματι σε όλες τις υποδοκιμασίες του εργαλείου, υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ αυτών των δύο ομάδων, με τα παιδιά με γλωσσική διαταραχή να σημειώνουν αρκετά χαμηλότερες επιδόσεις από αυτά με τυπική γλωσσική ανάπτυξη. Το συγκεκριμένο αξιολογητικό εργαλείο κατανόησης σε μετέπειτα στάδιο θα επικυρωθεί και θα είναι εύχρηστο για λογοθεραπευτές/εύτριες, καλύπτοντας το υπάρχον κενό στην τρέχουσα γλωσσική αξιολογητική διαδικασία.
Description: The process of language assessment in the field of speech and language therapy is an integral part since it reflects the strengths and weaknesses that a person can present in various linguistic/cognitive areas. The field of language comprehension is a part of the speech therapy assessment, since it contributes directly to the psychosocial and academic development of children. Comprehension difficulties are mostly detected at the level of morphology and syntax. Regarding to the Greek-Cypriot data, the assessment tools for comprehension are limited, which causes the need to create a tool that is individualized to the language comprehension of preschool and school-age children. The present research concerns the pilot administration of a language comprehension assessment tool to children with typical language development and to children who present language disorder of any kind. The purpose of the research is to determine if this tool can detect comprehension deficits, revealing a remarkable difference in the performance of children with typical language development from children with language disorder. The results showed that indeed, in all the subtests of the tool, there is a statistically significant difference between these two groups, with children with language disorder scoring lower performances than those with typical language development. This specific comprehension assessment tool, will later be validated and available for speech therapists, filling the existing gap in the current language assessment process.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33319
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSC_Χριστίνα Λυτρίδου_2024.pdfΠΕΙΡΛΗΨΗ140.23 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

12
checked on Dec 21, 2024

Download(s)

2
checked on Dec 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons