Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33259
Title: Διερεύνηση χρήσης του ψηφιακού γραμματισμού κατά την γλωσσική παρέμβαση από Κύπριους Λογοθεραπευτές
Authors: Ευδοκίμου, Μαρία 
Keywords: παρέμβαση γλώσσας;Λογοθεραπεία;ψηφιακός γραμματικός;ψηφιακά εργαλεία;γραμματισμού
Advisor: Theodorou, Elena
Issue Date: May-2024
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Σκοπός: Η παρούσα έρευνα δημιουργήθηκε με σκοπό να διερευνήσει την κατάσταση του ψηφιακού γραμματισμού στην πρακτική της Λογοθεραπείας στην Κύπρο, από Λογοθεραπευτές που εργάζονται με παιδιά και εφήβους ηλικίας 0-18 ετών, κατά την παρέμβαση τους στη γλώσσα ή τον γραμματισμό. Ο πρώτος από τους δύο ερευνητικούς σκοπούς, αναφέρεται στην γνώση των Κύπριων Λογοθεραπευτών/τριών ως προς τον ψηφιακό γραμματισμό κατά την κλινική τους παρέμβαση. Ο δεύτερος ερευνητικός σκοπός, αφορά το πως οι Λογοθεραπευτές/τριες που εργάζονται στην Κύπρο με παιδιά και εφήβους ηλικίας 0-18 ετών, χρησιμοποιούν τον ψηφιακό γραμματισμό σε παρέμβαση γλώσσας/γραμματισμού.
Description: Purpose: The present research was created with the aim of investigating the state of digital literacy in the practice of Speech Language Therapy in Cyprus, by Speech and Language Therapists (SLTs) who work with children and adolescents aged 0-18 years, during their intervention in language or literacy. The first of the two research objectives refers to the knowledge of Cypriot SLTs regarding digital literacy during their clinical intervention. The second research objective concerns how SLTs working in Cyprus with children and adolescents aged 0-18 use digital literacy in language/literacy intervention.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33259
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
MSC_Μαρίλια Ευδοκίμου_2024_abstract.pdfabstract207.48 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

17
checked on Dec 21, 2024

Download(s)

18
checked on Dec 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons