Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33258
Τίτλος: Στάθμιση και επιμέλεια της γονεϊκής αξιολόγησης της ακουστικο/προφορικής επικοινωνίας των παιδιών (P.E.A.C.H.) v.4 στην ελληνική γλώσσα
Συγγραφείς: Μιχαηλίδου, Χρύσω 
Λέξεις-κλειδιά: ερωτηματολόγιο PEACH;τυπική ανάπτυξη;κανονιστικά δεδομένα;παιδιά;προσαρμογή
Advisor: Binos, Paris
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2024
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Περίληψη: Ο περιορισμένος αριθμός σταθμισμένων εργαλείων αξιολόγησης στον ελληνικό κλινικό χώρο δημιουργεί ένα σημαντικό κενό στην επιστημονική κοινότητα. Η παρούσα έρευνα ήταν μια ποσοτική μελέτη (quantitative research). Στόχοι της έρευνας ήταν η στάθμιση της Κλίμακας Αξιολόγησης PEACH v.4 στην ελληνική γλώσσα και η συλλογή κανονιστικών δεδομένων, για την ακουστική ικανότητα ελληνόφωνων παιδιών, τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 1 έως 6 ετών. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω της χορήγησης της Κλίμακας Αξιολόγησης PEACH v.4 σε 59 φροντιστές/κηδεμόνες/γονείς από Ελλάδα και Κύπρο. Μέσω της συγκεκριμένης κλίμακας αξιολόγησης αξιολογούνται οι αντιδράσεις των παιδιών, σε ήσυχες και θορυβώδεις καταστάσεις, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας (Bagatto et al., 2011). Η Κλίμακα Αξιολόγησης παρουσιάζει υψηλή αξιοπιστία και εσωτερική συνοχή (Cronbach alpha=0.891 και =0.904). Η απεικόνιση των αποτελεσμάτων γίνεται με πίνακες και διαγράμματα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν για τους συμμετέχοντες από την Ελλάδα και την Κύπρο, παρατηρήθηκαν ισχυρές θετικές συσχετίσεις μεταξύ των βαθμολογιών των παιδιών σε καταστάσεις ησυχίας (QuietScoreGreece) και θορυβώδεις καταστάσεις (NoiseScoreGreece). Υπάρχει ισχυρή θετική συσχέτιση ανάμεσα στις συνολικές βαθμολογίες των παιδιών και τις βαθμολογίες σε ήσυχες καταστάσεις και θορυβώδεις καταστάσεις αντίστοιχα. Παρατηρήθηκε μέτρια έως ασθενής θετική συσχέτιση μεταξύ της ηλικίας των παιδιών και τη συνολική τους βαθμολογία στη κλίμακα. Η διεθνής βιβλιογραφία υποστηρίζει την ύπαρξη θετικής συσχέτισης μεταξύ της χρονολογικής ηλικίας των παιδιών και της συνολικής τους βαθμολογίας στη Κλίμακα Αξιολόγησης PEACH v.4, όσον αφορά την ακουστική τους ικανότητα (Bagatto & Scollie, 2013). Το γεγονός αυτό δεν επαληθεύτηκε, βάση των αποτελεσμάτων της παρούσας έρευνας.
Description: The limited number of weighted assessment tools in the Greek clinical area creates an important gap in the scientific community. The present research was quantitative research . The objectives of the research were the weighting of the PEACH Rating Scale v.4 in the Greek language and the collection of normative data for the listening ability of Greek-speaking children, of typical development, aged 1 to 6 years. The research was carried out by administering the PEACH Rating Scale v.4 to 59 caregivers/guardians/parents from Greece and Cyprus. Through this specific rating scale, children's reactions to quiet and noisy situations during the previous week are evaluated (Bagatto et al., 2011). The Evaluation Scale shows high reliability and internal consistency (Cronbach alpha=0.891 and =0.904). The results are displayed with tables and diagrams. According to the results obtained for the participants from Greece and Cyprus, strong positive correlations were observed between children's scores in quiet situations (QuietScoreGreece) and noisy situations (NoiseScoreGreece). There is a strong positive correlation between children's total scores and scores in quiet situations and noisy situations respectively. A moderate to weak positive correlation was observed between children's age and their total score on the scale. A moderate to weak positive correlation was observed between children's age and their total score on the scale. This fact was not verified based on the results of this investigation.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33258
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
BSC_ΧΡΥΣΩ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ_2024_ABSTRACT.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ342.18 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

23
Last Week
3
Last month
checked on 26 Δεκ 2024

Download(s)

10
checked on 26 Δεκ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons