Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/33252
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKyprianidou, Efi-
dc.contributor.authorΛοϊζίδης, Φάνος-
dc.date.accessioned2024-12-06T08:04:59Z-
dc.date.available2024-12-06T08:04:59Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/33252-
dc.descriptionThis thesis undertakes a philosophical investigation of portraiture, starting from Western portraiture and extending to Byzantine Orthodox iconography. Through the analysis of philosophical definitions and approaches to portraiture, the study examines the boundaries and functions of the portrait, with particular emphasis on the relationship between the artist, the viewer, and the depicted subject. The thesis delves into the discussion of how personality and the inner life of the depicted subject are rendered, while also analyzing the evolving nature of portraits from the classical and Western tradition to Byzantine iconography. In the latter, the concept of the “icon” acquires theological and spiritual dimensions, moving away from the realism of the Western tradition. In Orthodox theology, the icon is not merely a representation of physical characteristics but functions as a vessel of divine Grace, facilitating communication with the depicted subject and the spiritual realm. The study further examines the role of icons as a means of communication both with the depicted subject and with the sacred, highlighting their power to convey spiritual and theological truths. Lastly, it contrasts modern philosophical interpretations with Byzantine theology, drawing out the similarities and differences in how identity, representation, and the function of portraits and icons are perceived. Through this analysis, the thesis underscores the significance of both the portrait and the icon as fields of philosophical inquiry that continue to engage contemporary thought.en_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία επιχειρεί μια φιλοσοφική διερεύνηση του πορτρέτου, ξεκινώντας από τη δυτική προσωπογραφία και φτάνοντας έως τη βυζαντινή ορθόδοξη εικόνα. Μέσα από την ανάλυση φιλοσοφικών ορισμών και προσεγγίσεων της προσωπογραφίας, εξετάζονται τα όρια και οι λειτουργίες του πορτρέτου, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη σχέση μεταξύ καλλιτέχνη, θεατή και εικονιζόμενου προσώπου. Η εργασία εμβαθύνει στη συζήτηση σχετικά με την απόδοση της προσωπικότητας και της εσωτερικής ζωής του εικονιζόμενου προσώπου, ενώ παράλληλα αναλύει τη φύση των πορτρέτων όπως διαφοροποιείται από την κλασική και δυτική παράδοση στη βυζαντινή εικονογραφία. Εκεί, η έννοια της «εικόνας» αποκτά θεολογικές και πνευματικές διαστάσεις, οι οποίες ξεφεύγουν από τον ρεαλισμό της δυτικής παράδοσης. Στην ορθόδοξη θεολογία, η εικόνα δεν αποτελεί απλώς μια αναπαράσταση φυσικών χαρακτηριστικών, αλλά λειτουργεί ως φορέας της θείας Χάρης, μέσω του οποίου επιτυγχάνεται επικοινωνία με το εικονιζόμενο πρόσωπο και με την πνευματική σφαίρα. Η εργασία εξετάζει τη λειτουργία των εικόνων τόσο ως μέσο επικοινωνίας με το εικονιζόμενο πρόσωπο όσο και με τη σφαίρα του ιερού, αναδεικνύοντας τη δύναμή τους να μεταφέρουν πνευματικές και θεολογικές αλήθειες. Τέλος, αντιπαραθέτει τις σύγχρονες φιλοσοφικές αντιλήψεις με τη βυζαντινή θεολογία της εικόνας, αναδεικνύοντας τις ομοιότητες και διαφορές στις αντιλήψεις για την ταυτότητα, την αναπαράσταση και τη λειτουργία των πορτρέτων και των εικόνων. Μέσα από αυτήν την ανάλυση, η εργασία αναδεικνύει τη σημασία του πορτρέτου και της εικόνας ως πεδίο φιλοσοφικής μελέτης, που συνεχίζει να προκαλεί το ενδιαφέρον της σύγχρονης σκέψης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectαναπαράστασηen_US
dc.subjectβυζαντινή εικόναen_US
dc.subjectπροσωπογραφίαen_US
dc.subjectφιλοσοφία της προσωπογραφίαςen_US
dc.subject.otherrepresentationen_US
dc.subject.otherbyzantine iconsen_US
dc.subject.otherportraiten_US
dc.subject.otherphilosophy of portraitureen_US
dc.titleΠρός έναν φιλοσοφικό ορισμό της προσωπογραφίας από το δυτικό πορτρέτο στην ορθόδοξη βυζαντινή εικόναen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Fine Artsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2023-2024en_US
dc.relation.facultyFaculty of Fine and Applied Artsen_US
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypemasterThesis-
crisitem.author.deptDepartment of Fine Arts-
crisitem.author.facultyFaculty of Fine and Applied Arts-
crisitem.author.orcid0000-0003-1984-9218-
crisitem.author.parentorgFaculty of Fine and Applied Arts-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΛΟΙΖΙΔΗΣ ΦΑΝΟΣ MA THESIS_abstract.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ396.93 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

21
Last Week
3
Last month
checked on Dec 22, 2024

Download(s)

30
checked on Dec 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons