Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/3291
Title: | Το κοινωνικό κόστος από τη χρήση αυτοκινήτων και η αντιμετώπισή του | Authors: | Ζαχαριάδης, Θεόδωρος | Major Field of Science: | Engineering and Technology | Field Category: | Environmental Engineering | Keywords: | Ιδιωτικό αυτοκίνητο;Δημόσιες συγκοινωνίες | Issue Date: | Jan-2009 | Source: | Σχόλιο Οικονομικής Πολιτικής, 2009, τευχ. 20, σελ. 1-4 | Volume: | 20 | Start page: | 1 | End page: | 4 | Journal: | Σχόλιο Οικονομικής Πολιτικής | Abstract: | Η χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων επιφέρει σοβαρές οικονομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, το κόστος των οποίων επωμίζεται κατά κανόνα ολόκληρη η κοινωνία. Στο σχόλιο αυτό, με βάση υπολογισμούς του κοινωνικού κόστους στα κυπριακά αστικά κέντρα, συζητιούνται δυνατότητες παρεμβάσεων του κράτους ώστε να διορθωθεί αυτή η οικονομική και περιβαλλοντική αστοχία. Είναι φανερή η ανάγκη για ανάπτυξη ενός σύγχρονου και εκτεταμένου συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών, σε συνδυασμό με άλλες ταυτόχρονες παρεμβάσεις, με στόχο την αποθάρρυνση της χρήσης αυτοκινήτων εντός πόλεων. Σε δεύτερο στάδιο, μπορεί να εξεταστεί αν είναι οικονομικά βιώσιμη η επιβολή διοδίων στις μετακινήσεις μέσα στις πόλεις. Σημειώνεται επίσης η χρησιμότητα των κινήτρων για απόσυρση παλαιών οχημάτων, η σκοπιμότητα της επιβολής «περιβαλλοντικού φόρου» στα καύσιμα και η ανάγκη για τροποποίηση του συστήματος φορολόγησης των αυτοκινήτων, ώστε να αποθαρρύνεται η αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων, τα οποία έχουν υψηλότερο κοινωνικό κόστος σε σύγκριση με τα καινούργια. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/3291 | Type: | Article | Affiliation : | Cyprus University of Technology | Publication Type: | Peer Reviewed |
Appears in Collections: | Άρθρα/Articles |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Το κοινωνικό κόστος από τη χρήση.pdf | 245.68 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 20
518
Last Week
0
0
Last month
2
2
checked on Dec 21, 2024
Download(s) 50
179
checked on Dec 21, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License