Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32816
Τίτλος: Ethics in undergraduate nursing degrees: An international comparative education study
Συγγραφείς: Papastavrou, Evridiki 
Chiappinotto, Stefania 
Gastmans, Chris 
Igoumenidis, Michael 
McCabe, Catherine 
Suhonen, Riitta 
Palese, Alvisa 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Health Sciences
Λέξεις-κλειδιά: Curriculum;Ethical courses;Ethics;Nursing;Undergraduate education
Ημερομηνία Έκδοσης: 7-Ιου-2024
Πηγή: Nursing ethics, 2024
Περιοδικό: Nursing Ethics 
Περίληψη: Ensuring morally competent nurses depends on many factors, such as environmental, social, political, and cultural. However, several inadequacies in nursing education have been documented, and no common framework has been established for how nursing ethics should be taught in undergraduate education.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/32816
ISSN: 09697330
DOI: 10.1177/09697330241247322
Type: Article
Affiliation: Cyprus Nurses and Midwives Association 
Cyprus University of Technology 
University of Udine 
Centre for Biomedical Ethics and Law 
University of Patras 
Trinity College Dublin 
University of Turku 
Turku University Hospital 
Funding: Co-funded by the Erasmus+ programme of the European Union.
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

83
Last Week
4
Last month
5
checked on 3 Ιαν 2025

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons