Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29643
Title: Εικονική πραγματικότητα και κίνητρα μάθησης
Authors: Γιωργάλλα, Βαρναβία 
Keywords: virtual reality;learning motivation;gamification
Advisor: Κύζα, Ελένη
Issue Date: May-2023
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθει αν υπάρχει διαφορά στα κίνητρα μάθησης και τη μαθησιακή επίδοση μεταξη παιχνηδοποιημένου και μη εικονικού περιβάλλοντος. Είκοσι τρις προπτυχιακοί φοιτητές αλληλεπίδρασαν με το παιχνιδοποιημένο εικονικό περιβάλλον και 23 με το μη παιχνιδοποιημένο. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια στατιστικά σημαντική διαφορά στην προσλαμβανόμενη ικανότητα για τη συνθήκη 1 είχε ΜΟ=5.30 (ΤΑ=1.15) ενώ στην συνθήκη 2 είχε ΜΟ=4.49 (ΤΑ=1.26) με p<0.05. Η μελέτη παρουσιάζει εμπειρικά στοιχεία ότι το παιχνίδοποιημένο και μη παιχνιδοποιημένο εικονικό περιβάλλον είναι αποτελεσματικο και δίνει κίνητρα για την μάθηση, παρά την ανάγκη να γίνουν πιο φιλικά προς τον χρήστη.
Description: The purpose of the present research was to study if there is a difference in learning motivation and learning performance between a gamified and a non-virtual environment. Twenty-three undergraduate students interacted with the gamified virtual environment and 23 with the non-gamified one. The findings revealed a statistically significant difference in perceived ability for condition 1 had MO=5.30 (TA=1.15) while condition 2 had MO=4.49 (TA=1.26) with p<0.05. The study presents empirical evidence that gamified and non-gamified virtual environments are effective and motivating for learning, despite the need to make them more user-friendly.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29643
Rights: Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSc_Γιωργαλλά Βαρναβία_2023_Περίληψη.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ171.58 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

107
Last Week
2
Last month
4
checked on Nov 22, 2024

Download(s) 50

92
checked on Nov 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons