Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29643
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Κύζα, Ελένη | - |
dc.contributor.author | Γιωργάλλα, Βαρναβία | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-05T07:01:41Z | - |
dc.date.available | 2023-07-05T07:01:41Z | - |
dc.date.issued | 2023-05 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29643 | - |
dc.description | The purpose of the present research was to study if there is a difference in learning motivation and learning performance between a gamified and a non-virtual environment. Twenty-three undergraduate students interacted with the gamified virtual environment and 23 with the non-gamified one. The findings revealed a statistically significant difference in perceived ability for condition 1 had MO=5.30 (TA=1.15) while condition 2 had MO=4.49 (TA=1.26) with p<0.05. The study presents empirical evidence that gamified and non-gamified virtual environments are effective and motivating for learning, despite the need to make them more user-friendly. | en_US |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθει αν υπάρχει διαφορά στα κίνητρα μάθησης και τη μαθησιακή επίδοση μεταξη παιχνηδοποιημένου και μη εικονικού περιβάλλοντος. Είκοσι τρις προπτυχιακοί φοιτητές αλληλεπίδρασαν με το παιχνιδοποιημένο εικονικό περιβάλλον και 23 με το μη παιχνιδοποιημένο. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια στατιστικά σημαντική διαφορά στην προσλαμβανόμενη ικανότητα για τη συνθήκη 1 είχε ΜΟ=5.30 (ΤΑ=1.15) ενώ στην συνθήκη 2 είχε ΜΟ=4.49 (ΤΑ=1.26) με p<0.05. Η μελέτη παρουσιάζει εμπειρικά στοιχεία ότι το παιχνίδοποιημένο και μη παιχνιδοποιημένο εικονικό περιβάλλον είναι αποτελεσματικο και δίνει κίνητρα για την μάθηση, παρά την ανάγκη να γίνουν πιο φιλικά προς τον χρήστη. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | virtual reality | en_US |
dc.subject | learning motivation | en_US |
dc.subject | gamification | en_US |
dc.title | Εικονική πραγματικότητα και κίνητρα μάθησης | en_US |
dc.type | Bachelors Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Communication and Internet Studies | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | empty | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Communication and Media Studies | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
item.openairetype | bachelorThesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | Department of Communication and Internet Studies | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Communication and Media Studies | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0003-0992-4034 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Communication and Media Studies | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
BSc_Γιωργαλλά Βαρναβία_2023_Περίληψη.pdf | ΠΕΡΙΛΗΨΗ | 171.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
107
Last Week
2
2
Last month
4
4
checked on Nov 22, 2024
Download(s) 50
92
checked on Nov 22, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License