Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29643
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚύζα, Ελένη-
dc.contributor.authorΓιωργάλλα, Βαρναβία-
dc.date.accessioned2023-07-05T07:01:41Z-
dc.date.available2023-07-05T07:01:41Z-
dc.date.issued2023-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/29643-
dc.descriptionThe purpose of the present research was to study if there is a difference in learning motivation and learning performance between a gamified and a non-virtual environment. Twenty-three undergraduate students interacted with the gamified virtual environment and 23 with the non-gamified one. The findings revealed a statistically significant difference in perceived ability for condition 1 had MO=5.30 (TA=1.15) while condition 2 had MO=4.49 (TA=1.26) with p<0.05. The study presents empirical evidence that gamified and non-gamified virtual environments are effective and motivating for learning, despite the need to make them more user-friendly.en_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθει αν υπάρχει διαφορά στα κίνητρα μάθησης και τη μαθησιακή επίδοση μεταξη παιχνηδοποιημένου και μη εικονικού περιβάλλοντος. Είκοσι τρις προπτυχιακοί φοιτητές αλληλεπίδρασαν με το παιχνιδοποιημένο εικονικό περιβάλλον και 23 με το μη παιχνιδοποιημένο. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια στατιστικά σημαντική διαφορά στην προσλαμβανόμενη ικανότητα για τη συνθήκη 1 είχε ΜΟ=5.30 (ΤΑ=1.15) ενώ στην συνθήκη 2 είχε ΜΟ=4.49 (ΤΑ=1.26) με p<0.05. Η μελέτη παρουσιάζει εμπειρικά στοιχεία ότι το παιχνίδοποιημένο και μη παιχνιδοποιημένο εικονικό περιβάλλον είναι αποτελεσματικο και δίνει κίνητρα για την μάθηση, παρά την ανάγκη να γίνουν πιο φιλικά προς τον χρήστη.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectvirtual realityen_US
dc.subjectlearning motivationen_US
dc.subjectgamificationen_US
dc.titleΕικονική πραγματικότητα και κίνητρα μάθησηςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Communication and Internet Studiesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyearemptyen_US
dc.relation.facultyFaculty of Communication and Media Studiesen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1el-
item.fulltextWith Fulltext-
crisitem.author.deptDepartment of Communication and Internet Studies-
crisitem.author.facultyFaculty of Communication and Media Studies-
crisitem.author.orcid0000-0003-0992-4034-
crisitem.author.parentorgFaculty of Communication and Media Studies-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
BSc_Γιωργαλλά Βαρναβία_2023_Περίληψη.pdfΠΕΡΙΛΗΨΗ171.58 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

107
Last Week
2
Last month
4
checked on Nov 22, 2024

Download(s) 50

92
checked on Nov 22, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons