Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29587
Τίτλος: eHealth Interventions for Anxiety Management Targeting Young Children and Adolescents: Exploratory Review
Συγγραφείς: Tozzi, Federica 
Nicolaidou, Iolie 
Galani, Anastasia 
Antoniades, Athos 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: SOCIAL SCIENCES;Psychology
Λέξεις-κλειδιά: Adolescent;Anxiety disorders;Child;eHealth;Mobile applications;Review;Telemedicine
Ημερομηνία Έκδοσης: 10-Μαΐ-2018
Πηγή: JMIR Pediatrics and Parenting, 2018, vol. 1, no. 1, pp. 1-15
Volume: 1
Issue: 1
Start page: 1
End page: 15
Περιοδικό: JMIR Pediatrics and Parenting 
Περίληψη: Advances in technology are progressively more relevant to the clinical practice of psychology and mental health services generally. Studies indicate that technology facilitates the delivery of interventions, such as cognitive behavioral therapy, in the treatment of psychological disorders in adults, such as depression, anxiety, obsessive-compulsive disorder, panic symptoms, and eating disorders. Fewer data exist for computer-based (stand-alone, self-help) and computer-assisted (in combination with face-to-face therapy, or therapist guided) programs for youth.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29587
ISSN: 25616722
DOI: 10.2196/pediatrics.7248
Rights: Copyright © JMIR Publications
Type: Article
Affiliation: Cyprus University of Technology 
STREMBLE Ventures Ltd 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
pediatrics_v1i1e5.pdf747.26 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations

16
checked on 2 Φεβ 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

11
Last Week
0
Last month
checked on 29 Οκτ 2023

Page view(s)

118
Last Week
0
Last month
13
checked on 21 Μαϊ 2024

Download(s)

40
checked on 21 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons