Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/29550
Title: | Παράγοντες υιοθέτησης καταλληλότερου συστήματος Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας από άτομο με Εγκεφαλική Παράλυση | Authors: | Μιχαήλ, Σουζάνα | Keywords: | Επαυξητική και Εναλλακτική Επικοινωνία;Εγκεφαλική Παράλυση;Παράγοντες αποδοχής;Παράγοντες απόρριψης συστημάτων;Πολύπλοκες Επικοινωνιακές Ανάγκες | Advisor: | Pampoulou, Eliada | Issue Date: | May-2023 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Abstract: | This thesis presents a case study of a person with a ‘Cerebral Palsy’ (CP) birth defect. The purpose of this study is to investigate the views of a person with complex communication needs (CCN) and the views of the subject’s carer, regarding the ‘Augmentative and Alternative Communication’ (AAC) systems. The acceptance or rejection factors of these systems by the subject, are also discussed in this thesis, following the communicative interactions of the subject with their carer in order to find the most suitable ‘Augmentative and Alternative Communication’ system, for each individual subject. As part of the research, structured interviews were conducted by three persons themselves directly involved; the woman who was selected for the case study (the subject), her mother and her personal helper. After careful consideration of the research questions, relevant bibliographic references were examined, and the analysis of all data were carried out using the ‘Thematic Analysis’ method. The conclusions obtained by this research, indicate the most important acceptance or rejection factors of a system. They are as follows, its convenience and simplicity of use; the amount of time required to train the subject in using the system and the extent of mental and physical support provided by the people in the subject’s living environment. Moreover, other acceptance or rejection factors include a need to utilize the advances of new technology and finally as to how far there is personalisation of the system that will fend for the particular needs of each subject. The research also shows that it is important that the caregivers that work alongside the subject and are the most familiar to the subject’s communicative needs, watch and attend the various testing of these systems, performed by the subject, so that they are able to know to a satisfactory level, the potential of each system and the difficulties that the subject may come across. Both, to keep supporting the subject as well as to keep the relevant specialist informed. | Description: | Μέσα από έρευνα στην υφιστάμενη βιβλιογραφία, παρατηρήθηκε έλλειψη σε έρευνες που αφορούν τους παράγοντες υιοθέτησης της καταλληλότερης συσκευής Επαυξητικής Επικοινωνίας από άτομα με πολύπλοκες επικοινωνιακές ανάγκες. Έτσι, η παρούσα πτυχιακή εργασία, αποτελεί μελέτη περίπτωσης, ατόμου με εκ γενετής Εγκεφαλική Παράλυση. Σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης, είναι η διερεύνηση των απόψεων ατόμου με πολύπλοκες επικοινωνιακές ανάγκες και των φροντιστών του αναφορικά με τα συστήματα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας, καθώς και των παραγόντων που συνδέονται με την αποδοχή ή απόρριψη αυτών των συστημάτων από το χρήστη, αλλά και επικοινωνιακών συνδιαλλαγών του χρήστη με τους φροντιστές του, έτσι ώστε να υιοθετηθεί το καταλληλότερο για το άτομο σύστημα Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας. Στο πλαίσιο της έρευνας, πραγματοποιήθηκαν δομημένες συνεντεύξεις από τρία άμεσα εμπλεκόμενα πρόσωπα, δηλαδή από τη γυναίκα η οποία επιλέγηκε για τη μελέτη περίπτωσης (χρήστης), τη μητέρα της και τη προσωπική βοηθός της. Μετά από καθορισμό των ερευνητικών ερωτημάτων εξετάστηκαν σχετικές βιβλιογραφικές αναφορές και η ανάλυση όλων των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της Θεματικής Ανάλυσης. Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παρούσα έρευνα, υποδεικνύουν ότι οι σημαντικότεροι παράγοντες αποδοχής / απόρριψης ενός συστήματος είναι η ευκολία και απλότητα χρήσης του, ο απαιτούμενος χρόνος εκπαίδευσης του χρήστη σε αυτό, η ψυχολογική στήριξη από τα άτομα του περιβάλλοντος του χρήστη, η ανάγκη αξιοποίησης των δυνατοτήτων της νέας τεχνολογίας και η εξατομίκευση του συστήματος στις ιδιαίτερες ανάγκες του χρήστη. Επίσης από την έρευνα κρίνεται ότι είναι σημαντικό, οι φροντιστές που συνεργάζονται πολλές ώρες με το χρήστη, να παρακολουθούν και να παρευρίσκονται στις διάφορες δοκιμές συστημάτων από αυτόν, ώστε να είναι σε θέση να γνωρίζουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο τις δυνατότητες κάθε συστήματος και τις δυσκολίες του χρήστη, τόσο για να τον βοηθούν, όσο και για να ενημερώνουν σχετικά τον αρμόδιο ειδικό. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/29550 | Rights: | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Σουζάνα Μιχαήλ_Περίληψη.pdf | ΠΕΡΙΛΗΨΗ | 205.03 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s) 10
84
Last Week
1
1
Last month
12
12
checked on Nov 23, 2024
Download(s) 50
50
checked on Nov 23, 2024
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License