Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29121
Title: Αξιολόγηση ρυθμιστικού πλαισίου συμμόρφωσης και επιβολής προστίμων με τα όρια εκπομπών θείου στην ναυτιλία
Authors: Γκιόντου, Μαρία 
Keywords: εκπομπές θείου;ECA;κανονισμός ΙΜΟ για το θείο;συμμόρφωση;επιβολή
Advisor: Ζής, Θαλής
Issue Date: Dec-2022
Department: Department of Finance, Accounting and Management Science
Faculty: Faculty of Management and Economics
Abstract: Στο πλαίσιο των προσπαθειών για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ο ΙΜΟ (International Maritime Organization) υιοθέτησε το πρωτόκολλο VI της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία MARPOL1, στόχος του οποίου είναι η ελαχιστοποίηση εκπομπών ρύπων από τα πλοία. Ως εκ τούτου τέθηκαν όρια στην περιεκτικότητα θείου που χρησιμοποιούν τα πλοία στα καύσιμα τους. Συγκεκριμένα, από την 1η Ιανουαρίου 2015, το νέο όριο θείου στα καύσιμα εντός του εύρους Sulphur Emission Control Area (SECA) διαμορφώθηκε στο 0,1% κατά μάζα (m/m) ενώ για περιοχές εκτός ορίου από την 1η Ιανουάριου 2020 ορίστηκε στο 0,5% κατά μάζα (m/m). H μη συμμόρφωση με τον πιο πάνω κανονισμό επιφέρει κυρώσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία της χώρας όπου εντοπίστηκε η παράβαση. Η παρούσα διπλωματική εργασία στοχεύει στη μελέτη των ρυθμιστικών προκλήσεων που θέτει η έλλειψη ομοιομορφίας στις κυρώσεις. Παράλληλα, αναφέρεται η συμβολή της ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή, ο αντίκτυπος του διοξειδίου του θείου στον άνθρωπο και το περιβάλλον και ο τρόπος με τον οποίο η ναυτιλιακή βιομηχανία ανταποκρίνεται και προσαρμόζεται στους κανονισμούς του ΙΜΟ. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι μελλοντικές πολιτικές καλούνται να προσεγγίζουν το ζήτημα καθολικά και να επιτύχουν εναρμόνιση του ρυθμιστικού πλαισίου. Πρόθεση τους είναι να διασφαλίζουν πως οι φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων δεν θα υποκύπτουν σε παραβάσεις και θα είναι εκουσίως σύννομοι και όχι από φόβο για τιμωρία ή δυσφήμηση.
Description: As part of its efforts to tackle air pollution, the IMO has adopted annex VI of the International Convention MARPOL, the objective of which is to minimize pollutant emissions from ships. To do so, limits were set on the sulfur content in the fuel that ships use. Specifically, from January 1, 2015, the new sulfur limit within the SECAs was set to 0.1%, while for areas outside the limit from January 1, 2020, it was set to 0.5%. However, non-compliance with the above regulation entails penalties, according to the applicable legislation of the country where the violation occurred. This thesis aims to study the regulatory challenges posed by the lack of uniformity in sanctions. At the same time, the contribution of shipping to climate change, the impact of sulfur dioxide on humans and the environment and the ways in which the shipping industry has responded and adapted to the IMO regulation are examined. The thesis concludes that harmonization of the regulatory framework is necessary, with uniform penalties and inspection regimes worldwide. This can help ensure that ship operators do not succumb to infringements, and are willingly lawful and not out of fear of punishment or defamation.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/29121
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Abstract_MSc_Maria Gkiontou.pdfΠερίληψη162.94 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons