Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26805
Title: The Impact of Electric Vehicles in an Unbalanced Distribution Network with Renewables
Authors: Demetriou, Victoria 
Keywords: Εlectric vehicles;Renewable energy sources;LV distribution network;Charging profiles;Monte-Carlo simulation
Advisor: Aristidou, Petros
Issue Date: May-2022
Department: Department of Electrical Engineering, Computer Engineering and Informatics
Faculty: Faculty of Engineering and Technology
Abstract: The continuous rise of Greenhouse Gases (GHG) has set the established goals of climate neutrality into an accelerative mode. Rigorous transition into cleaner and greener energy is a must. Starting with the electrification of the transportation sector, which is eminent for this energy transition. Consequently, the spotlight is on the integration and wider commercialization of electric vehicles. In order for the transition to be successful effective and accurate research has to be further developed regarding this matter and its possible negative effects on the power grid. With this in mind, the thesis covers the topic of the impact of electric vehicles in the distribution network with penetration of renewable energies. Different models of variable parameters such as driver behavior, charger capabilities, and photovoltaic generation have been simulated via an algorithm to observe the differences in sensitivity in the behavior of the distribution network after each proposed scenario. The two scenarios include, a fixed residential load with EV penetration with and without the utilization of residential photovoltaic loads. The Monte-Carlo method is used in order to account for the variability in the simulated models.
Description: Η συνεχής αύξηση των αερίων θερμοκηπίου (GHG) έχει θέσει τους καθιερωμένους στόχους της κλιματικής ουδετερότητας σε μια επιταχυντική λειτουργία. Αυστηρή μετάβαση σε καθαρότερη και πιο πράσινη ενέργεια είναι απαραίτητη. Ξεκινώντας από την ηλεκτροδότηση του τομέα των μεταφορών, ο οποίος είναι εξέχων για αυτήν την ενεργειακή μετάβαση. Κατά συνέπεια, το επίκεντρο είναι η ενσωμάτωση και η ευρύτερη εμπορευματοποίηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Προκειμένου η μετάβαση να είναι επιτυχής, αποτελεσματική και ακριβής έρευνα πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω σχετικά με αυτό το θέμα και τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στο ηλεκτρικό δίκτυο. Με αυτό κατά νου, η εργασία καλύπτει το θέμα της επίδρασης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο δίκτυο διανομής με τη διείσδυση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Διαφορετικά μοντέλα μεταβλητών παραμέτρων όπως, η συμπεριφορά του οδηγού, οι δυνατότητες φορτιστή και η ενεργειακή παραγωγή φωτοβολταϊκών έχουν προσομοιωθεί μέσω ενός αλγορίθμου για την παρατήρηση των διαφορών στην ευαισθησία και στη συμπεριφορά του δικτύου διανομής μετά από κάθε προτεινόμενο σενάριο. Τα δύο σενάρια περιλαμβάνουν, σταθερό οικιακό φορτίο με διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με και χωρίς χρήση φωτοβολταϊκών κατοικίας. Η μέθοδος Monte-Carlo χρησιμοποιείται για να ληφθεί υπόψη η μεταβλητότητα στα προσομοιωμένα μοντέλα.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26805
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Victoria Demetriou Abstract.pdfAbstract671.34 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

101
Last Week
0
Last month
7
checked on Nov 21, 2024

Download(s)

80
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons