Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26740
Title: Στάσεις καταναλωτ(ρι)ών απέναντι σε διασημότητες στη διαφήμιση αθλητικών προϊόντων: μια ποιοτική διερεύνηση
Authors: Βασιλειάδης, Φίλιππος 
Keywords: Διαφήμιση;Συμπεριφοράς του καταναλωτή;Κίνητρο;Κοινωνική Ανάγκη
Advisor: Μηλιώνη, Δήμητρα Λ.
Issue Date: May-2022
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Η χρήση και η τοποθέτηση διασημότητας εντός μιας διαφήμισης, με απώτερο σκοπό την προώθηση ενός προϊόντος μιας επωνυμίας είναι μια έξυπνη και επικερδής κίνηση από μεριάς των εταιρειών, καθώς κινεί το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού, το οποίο έρχεται αντιμέτωπο με την εν λόγω διαφήμιση. Μέσα από την τοποθέτηση διασημότητας εντός της διαφήμισης, το καταναλωτικό κοινό έχει ουσιαστικά έναν κύριο λόγο να παρακολουθήσει την συγκεκριμένη διαφήμιση. Κύριες θεωρίες οι οποίες εφαρμόστηκαν για την δημιουργία της παρούσας μελέτης, είναι η θεωρία της «Διαφήμισης», η θεωρία «Συμπεριφοράς του καταναλωτή», η θεωρία του «Κινήτρου», η θεωρία της «Κοινωνικής Ανάγκης» και η θεωρία των «Στάσεων». Η παρούσα μελέτη έχει σκοπό να μελετήσει μέσα από ποιοτική έρευνα, τις στάσεις απέναντι στη διαφήμιση και την πρόθεση αγοράς του προϊόντος των καταναλωτ(ρι)ών που παρακολουθούν διαφήμιση αθλητικών προϊόντων με τη χρήση διασημότητας. Επιπλέον η παρούσα μελέτη θα διερευνήσει τις συσχετίσεις σχετικά με τις αντιλήψεις των καταναλωτών για την αξιοπιστία, την εμπειρογνωμοσύνη και την ελκυστικότητα της διασημότητας. Επίσης, ένας ακόμη σκοπός υλοποίησης της συγκεκριμένης μελέτης είναι η μελέτη της επιρροής του φύλου της διασημότητας σε σχέση με το φύλο της/του καταναλώτριας/ωτή, όσο αφορά την στάση απέναντι στην διαφήμιση αλλά και την πρόθεση αγοράς του προϊόντος. Κατόπιν, αναφέρονται τα αποτελέσματα τα οποία προέκυψαν από την υλοποίηση της παρούσας μελέτης. Έπειτα καταγράφονται τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν από τα εν λόγω αποτελέσματα της μελέτης αυτής. Κύριο αρχικό συμπέρασμα που προκύπτει μέσα από την μελέτη, είναι το γεγονός ότι όσο ελκυστική και να θεωρείται μία διασημότητα, το ζήτημα είναι να διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις και να έχει σχέση με το αντικείμενο που προωθεί. Επιπλέον, άλλο συμπέρασμα που προκύπτει μέσα από την μελέτη, είναι ορισμένοι παράγοντες οι οποίοι παίζουν σημαντικό ρόλο στην επιρροή της άποψης του καταναλωτικού κοινού. Οι παράγοντες αυτοί είναι, η «Τοποθέτηση προϊόντων» εντός της διαφήμισης, ανάλογα με την εταιρεία που προωθείται, το «Ιστορικό υπόβαθρο» της διασημότητας που τοποθετείται εντός της διαφήμισης για την προώθηση του προϊόντος και της επωνυμίας της εταιρείας, καθώς επίσης και η «Εξωτερική εμφάνιση» της διασημότητας.
Description: The use and placement of a celebrity within an advertisement, with the ultimate goal of promoting a product of a brand is a smart and profitable move on the part of companies, as it arouses the interest of the consumer public, which is confronted with that advertisement. Through the placement of celebrity within the advertisement, the consumer public has essentially a primary reason to watch it. The main theories that were applied for the creation of the present research are the theory of “Advertising”, the theory of “Consumer Behavior”, the theory of “Motivation”, the theory of “Social Need” and the theory of “Attitudes”. The present research aims to study through qualitative researching, the consumers’ attitudes towards advertising and their intention of buying the product of the sports advertisement they watch, with the use of a celebrity. In addition, the present research will explore the correlations between consumer perceptions of the celebrity reliability, expertise, and attractiveness. In addition, another purpose of this research is to study the influence of the gender of the celebrity in relation to the gender of the consumer, in terms of the attitude towards advertising and the intention of buying the product. The following are the results obtained from the implementation of the present study. The conclusions drawn from the said results of the study are then recorded. The main initial conclusion that emerges from the study is the fact that no matter how attractive a celebrity is, the point is to have the necessary knowledge and to relate to the object he/she is projecting. These are also some factors that emerge from the research that play an important role on influencing the opinion of the consumer public. These are, “Product placement”, in the advertisement, depending on the company that is promoting, the “Historical background” of the celebrity placement as to promote the product within the company brand, as well as the “Exterior appearance” of the celebrity.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26740
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Φίλιππος Βασιλειάδης Περίληψη.pdfAbstract193.85 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 50

119
Last Week
0
Last month
4
checked on Nov 21, 2024

Download(s) 50

92
checked on Nov 21, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons