Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26736
Τίτλος: Βουλευτικές εκλογές 2021 και ο ελληνοκυπριακός τύπος: η περίπτωση των εφημερίδων Αλήθεια και Χαραυγή
Συγγραφείς: Νεοκλέους, Ανδρέας 
Λέξεις-κλειδιά: Πλαισίωση εφημερίδων;Αλήθεια;Χαραυγή;Πλαισίωση προεκλογικής εκστρατείας
Advisor: Γεμενής, Κώστας
Ημερομηνία Έκδοσης: Μαΐ-2022
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Περίληψη: Σκοπός της έρευνας ήταν η εξέταση της θεματολογίας και της πλαισίωσης των εφημερίδων Αλήθεια και Χαραυγή ένα μήνα πριν τις βουλευτικές εκλογές του Μαΐου του 2021, δηλαδή από την 1η μέχρι την 30η Μαΐου του 2021. Το δείγμα ήταν όλα τα άρθρα μέχρι την αθλητική εφημερίδα. Τα δύο ερευνητικά ερωτήματα ήταν α) Ποια ήταν τα πιο κύρια θέματα των δύο κομματικών εφημερίδων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας; και β) Πώς πλαισιώνουν τη προεκλογική εκστρατεία οι δύο κομματικές εφημερίδες; Για την έρευνα χωρίστηκαν τα άρθρα σε πέντε κατηγορίες, Κυπριακό, Υγεία, Οικονομία, Προεκλογικά και άλλες Ειδήσεις. Εξετάστηκε αν η κάθε εφημερίδα αναφερόταν Αρνητικά, Θετικά ή Ουδέτερα για το κάθε άρθρο. Η ίδια διαδικασία έγινε και για τα πρωτοσέλιδα των δύο εφημερίδων. Επιπλέον, έγινε αναφορά στον τρόπο πλαισίωσης συγκεκριμένων πρωτοσέλιδων με εκτενή ανάλυση όλου του πρωτοσέλιδου. Για την παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκαν οι θεωρίες της θεματολογίας και της πλαισίωσης. Τα κύρια συμπεράσματα που βγήκαν από την έρευνα είναι ότι η Αλήθεια σαν εφημερίδα που εκπροσωπεί την κυβέρνηση αναφερόταν θετικά ή ουδέτερα για τα πιο σημαντικότερα ζητήματα όπως είναι η Υγεία, το Κυπριακό και η Οικονομία, ενώ η Χαραυγή σαν εφημερίδα που εκπροσωπεί το πιο μεγάλο κόμμα της αντιπολίτευσης εκφραζόταν αρνητικά για τα συγκεκριμένα ζητήματα. Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της έρευνας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για παρόμοιες έρευνες που θα γίνουν στο μέλλον.
Description: The purpose of the research was to examine the topics and the context of the newspapers Alithia and Haravgi one month before the parliamentary elections of May 2021, from the 1st to the 30th of May 2021. The sample was all the articles up to the sports newspaper. The two Research questions were a) What were the main issues of the two party newspapers during the election campaign? and b) How do the two party newspapers frame the election campaign? For the research, the articles were divided into five categories, Cyprus, Health, Economy, Pre-Election and other News. It was examined whether each newspaper reported Negative, Positive or Neutral for each article. The same procedure was done for the front pages of both newspapers. In addition, reference was made to the way in which specific headlines were framed with an extensive analysis of the entire front page. The theories of subjectivity and framing were used for the present work. The main conclusions of the research are that Alithia as a newspaper representing the government reported positively or neutrally on the most important issues such as Health, the Cyprus issue and the Economy, while Haravgi as a newspaper representing its largest party opposition was expressed negatively on these issues. The results and conclusions of the research can be used for similar research that will be done in the future.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26736
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Ptyxiaki Andreas Neocleous_0.pdfFulltext1.02 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

130
Last Week
2
Last month
6
checked on 4 Οκτ 2024

Download(s) 20

216
checked on 4 Οκτ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons