Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26728
Title: Μελέτη εγκυρότητας εργαλείου διερεύνησης καθημερινών συμπεριφορών και δεξιοτήτων παιδιών στην Κύπρο (ASSQ, Autism Spectrum Screening Questionnaire)
Authors: Σατσιά, Ελένη 
Keywords: Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ);Εγκυρότητα;Έγκαιρη παρέμβαση
Advisor: Μακρής, Κωνσταντίνος
Θεοδώρου, 'Ελενα
Issue Date: May-2022
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Εισαγωγή: Τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των περιστατικών που διαγιγνώσκονται με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), αυξήθηκε ραγδαία. Τα εργαλεία που είναι ικανά να αξιολογήσουν τα χαρακτηριστικά των ατόμων και να εντοπίσουν την ΔΑΦ, είναι αρκετά – ένα εκ των οποίων αποτελεί και το Autism Spectrum Screening Questionnaire (ASSQ). Το ASSQ αποτελεί ένα σταθμισμένο ερωτηματολόγιο ανίχνευσης της ΔΑΦ, που όμως η εγκυρότητα του δεν έχει αποδειχθεί στην ελληνική γλωσσα. Σκοπός: Μέχρι στιγμής δεν έχει αποδειχθεί η εγκυρότητα του συγκεκριμένου εργαλείου στην ελληνική γλώσσα. Έτσι, σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αξιολογηθεί η εγκυρότητα του εργαλείο διερεύνησης καθημερινών συμπεριφορών και δεξιοτήτων παιδιών στην Κύπρο και να διερευνηθούν μοριακοί βιοδείκτες έκθεσης και βιολογικής απόκρισης που ενδεχομένως να εμπλέκονται με υψηλότερο σκορ βάσει του εργαλείου ASSQ. Μεθοδολογία: Το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο ASSQ στάλθηκε σε γονείς μαζί με ένα ερωτηματολόγιο που αφορούσε πληροφορίες σχετικά με περιβαλλοντικούς παράγοντες που σχετίζονται με το παιδί και τους ζητήθηκε να τα συμπληρώσουν, ενώ χρειάστηκε και η συλλογή πρώτων πρωινών ούρων του κάθε παιδιού. Τα κριτήρια για ένταξη των παιδιών στην μελέτη ήταν να διέμεναν στην Κύπρο τα τελευταία 3 χρόνια και να άνηκαν στην ηλικιακή ομάδα 5 μέχρι 12 ετών. Αποτελέσματα: Λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας για την συλλογή όλων των δεδομένων που χρειάζονται προκειμένου να ολοκληρωθεί με επιτυχία η παρούσα μελέτη, τα δεδομένα δεν συλλέχθηκαν όπως είχε οριστεί από το ερευνητικό πρωτόκολλο. Για τον λόγο αυτό, η μελέτη θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί μετά το τέλος της παρούσας πτυχιακής εργασίας. Συμπεράσματα: Μετά την ολοκλήρωσή του ερευνητικού προγράμματος, τα ευρήματά που θα συλλεχθούν και η ανάλυση τους, αναμένεται να επιβεβαιώσουν, όπως και σε άλλες χώρες, την εγκυρότητα του εργαλείου ASSQ, γεγονός που θα συμβάλει σημαντικά στην έγκαιρη ανίχνευση ατόμων με ΔΑΦ και την πρώιμη παρέμβαση και δημιουργία κατάλληλων θεραπευτικών στόχων για κάθε άτομο ξεχωριστά.
Description: Introduction: In recent years, the number of cases diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD) has rapidly increased. The tools that are able to assess the characteristics of individuals and detect ASD, are several - one of which is the Autism Spectrum Screening Questionnaire (ASSQ). The ASSQ is a weighted ASD detection questionnaire, but its validity has not been proven in greek language yet. Purpose: So far the validity of this tool in greek language has not been proven. Thus, the purpose of this study is to evaluate the validity of the tool for investigating everyday behaviors and skills of children in Cyprus and to investigate molecular biomarkers of exposure and biological analysis that can be involved with a higher score based on the ASSQ tool. Methodology: The ASSQ was sent electronically to parents along with a questionnaire on environmental factors related to the child and they were asked to complete them, and each child's first morning urine collection was required. The criteria for the inclusion of children in the study was to expand in Cyprus in the last 3 years and belong to the age group of 5 to 12 years. Results: Due to the time consuming process of collecting all the data that in order to successfully complete the present study, the data were not collected as defined by the research protocol. For this reason, the study will be continued and completed after the end of this dissertation. Conclusions: After the completion of the research, the findings that will be collected and analyzed, will confirm, as in other countries, the validity of the ASSQ tool, which will contribute significantly to the timely detection of people with ASD and the first intervention. and creating appropriate therapeutic goals for each individual.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26728
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

166
Last Week
1
Last month
5
checked on Dec 3, 2024

Download(s) 20

156
checked on Dec 3, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons