Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26715
Title: Γνώσεις των εκπαιδευτικών της πρώτης τάξης δημοτικού και των νηπιαγωγών για τη φωνολογική ενημερότητα
Authors: Ζαχαρίου, Αντρούλλα – Ελένη 
Keywords: Φωνολογική ενημερότητα;Αναγνωστική ικανότητα;Γνώσεις;Εκπαιδευτικοί
Advisor: Χριστοφή, Κώστας
Issue Date: May-2022
Department: Department of Rehabilitation Sciences
Faculty: Faculty of Health Sciences
Abstract: Η φωνολογική ενημερότητα είναι μια δεξιότητα η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με την αναγνωστική ικανότητα. Επομένως, τα παιδιά είναι σημαντικό να διδάσκονται και να εμπλέκονται, από μικρή ηλικία, σε δραστηριότητες των οποίων απώτερος σκοπός είναι η ανάπτυξη της φωνολογικής ενημερότητας. Κύριο ρόλο σε αυτή την κατάσταση έχουν κυρίως οι νηπιαγωγοί και οι δάσκαλοι της πρώτης τάξης δημοτικού. Η παρούσα έρευνα έχει ως κύριο στόχο την διερεύνηση των γνώσεων των νηπιαγωγών και των δασκάλων της πρώτης τάξης δημοτικού σχετικά με την έννοια της φωνολογικής ενημερότητας και το ρόλο της στην κατάκτηση της αναγνωστικής ικανότητας. Επιπλέον στόχος της έρευνας, είναι η διερεύνηση των πρακτικών που χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας στη τάξη, μέσα από διάφορες δραστηριότητες. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε μέσα από τη λήψη συνεντεύξεων. Το δείγμα αφορούσε τρεις νηπιαγωγούς και τρεις δασκάλους της πρώτης τάξης του δημοτικού. Τα ευρήματα από τις συνεντεύξεις έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τι είναι η φωνολογική ενημερότητα και πως αυτή συσχετίζεται με την αναγνωστική ικανότητα του παιδιού. Επιπλέον, έχουν εις γνώση τους μερικές δεξιότητες που έχει ένα παιδί με ανεπτυγμένη τη φωνολογική ενημερότητα. Έτσι, στη διδασκαλία τους στην τάξη, εμπλέκουν δραστηριότητες ανάπτυξης της φωνολογικής ενημερότητας, αλλά δεν είναι στοχευμένες. Οι πιο κοινές δραστηριότητες που εμπλέκουν είναι η κατάτμηση λέξεων σε συλλαβές και η ομοιοκαταληξία. Ακόμη, υπάρχουν μερικοί συμμετέχοντες που χρησιμοποιούν και άλλες δραστηριότητες ανάπτυξης της φωνολογικής ενημερότητας όπως είναι η σύνθεση λέξεων, η απαλοιφή και η προσθήκη συλλαβών και φωνημάτων σε λέξεις.
Description: Phonological awareness is a skill that is related to reading ability. Therefore, it is important for children to be taught and involved, from an early age, in activities whose goal is the development of phonological awareness. Kindergarten teachers and first grade teachers have an important role to play in this. The main purpose of this research is to investigate the knowledge of kindergarten teachers and first grade teachers about the concept of phonological awareness and its role in the acquisition of reading ability. An additional goal of the research is to explore the practices they use during classroom teaching, through various activities. Data collection was done through interviews. The sample concerned three kindergarten teachers and three first grade teachers. The findings from the interviews showed that kindergarten teachers and first grade teachers know what phonological awareness is. Also, they know that it is related to the child’s reading ability. In addition, they are aware of some of the skills that a child with developed phonological awareness has. Thus, in their classroom teaching they include activities for the development of phonological awareness, but these activities are not targeted. The most common activities involved are rhyming and segmenting words into syllables. There are also some participants who use other phonological awareness activities such as blending words, deletion and adding syllables and phonemes to words.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/26715
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s)

227
Last Week
0
Last month
17
checked on Apr 30, 2024

Download(s) 50

204
checked on Apr 30, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons