Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23517
Title: Cross-cultural adaptation and psychometric properties of the Greek Sensory Profile (SP-Gr) caregiver questionnaire
Other Titles: Διαπολιτισμική προσαρμογή και ψυχομετρικές ιδιότητες του ερωτηματολογίου Sensory Profile (αισθητηριακό προφίλ) στην ελληνική γλώσσα
Authors: Katsiana, Aikaterini 
Strimpakos, Nikolaos 
Kapreli, Eleni 
Kolokotroni, Ourania 
Kokkaris, Panagiotis 
Alexandrou, Efstratios 
Major Field of Science: Medical and Health Sciences
Field Category: Other Medical Sciences
Keywords: Caregivers;Cross-cultural adaptation;Questionnaire;Sensation disorders;Sensory profile;Αισθητηριακό προφίλ;Διαπολιτισμική προσαρμογή;Διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας;Ερωτηματολόγια;Φροντιστές
Issue Date: Jan-2020
Source: ARCHIVES OF HELLENIC MEDICINE, 2020, vol. 37, no. 1, pp. 34-41
Volume: 37
Issue: 1
Start page: 34
End page: 41
Link: https://www.mednet.gr/archives/2020-1/pdf/34.pdf
Journal: Archives of Hellenic Medicine 
Abstract: OBJECTIVE Cross-cultural adaptation and assessment of the psychometric properties of the Sensory Profile (SP) caregiver questionnaire in the Greek language (SP-Gr). METHODThe SP caregiver questionnaire was translated, culturally adapted and piloted according to internationally accepted guidelines. The questionnaire was translated into Greek by two bilingual translators, who then discussed and compiled the results of the two separate translations (T1 and T2) into a joint version of the questionnaire (T12). A third bilingual person translated the joint version back into English and all three collaborated to produce a semi-final version. The semi-final version was pilot tested on 30 mothers of children aged 3 to 10 years, 20 of which had children of typical development and 10 atypical development. For the test-retest reliability, 66 parents (mainly mothers of differing educational and socioeconomic background, of children aged 3–10 years, 38 of typical development and 28 of atypical development), completed the SP-Gr at two different times, spaced 7–14 days apart. For construct validity, the known-group method was utilized, exploring the differences between the two groups (typical development and atypical development) in all the SP parameters (sections, factors, and quadrants). The atypical development group consisted of children with autism spectrum disorder (ASD), specific learning disabilities, attention-deficit/ hyperactivity disorder (ADHD), and Down syndrome. RESULTS Test-retest reliability was very high for quadrant (ICC=0.91–0.95), for factor (ICC=0.78–0.94) and section scores (ICC=0.81–0.95). Internal consistency was also high for quadrants (α=0.86–0.92), and for all but two factors (α=0.80–0.91) and fairly good for the section scores (α=0.75–0.88). Differences between children of typical and atypical development were significant in almost all sections, factors and quadrants (p<0.05), demonstrating the construct validity of the questionnaire. CONCLUSIONS The SP-Gr caregiver questionnaire was found to be acceptable, understandable, valid and reliable by Greek parents and may thus be used in cross-cultural clinical practice and research. This study supports the use of quadrant scores over factor and section scores to analyze children’s sensory processing patterns. ΣΚΟΠΟΣ Η διαπολιτισμική προσαρμογή και η αξιολόγηση των ψυχομετρικών ιδιοτήτων του ερωτηματολογίου Sensory Profile (SP) caregiver (αισθητηριακό προφίλ) στην ελληνική γλώσσα. ΥΛΙΚΟ-ΜΕΘΟΔΟΣ Το ερωτηματολόγιο SP caregiver μεταφράστηκε, προσαρμόστηκε πολιτιστικά και ελέγχθηκε πιλοτικά σε ομάδα συμμετεχόντων, σύμφωνα με τις διεθνώς αποδεκτές κατευθυντήριες οδηγίες. Το SP μεταφράστηκε στα Ελληνικά από δύο δίγλωσσους μεταφραστές, σε δύο ξεχωριστές ατομικές μεταφράσεις (Μ1 και Μ2), οι οποίοι συζήτησαν και συνέταξαν τα αποτελέσματα των δύο διαφορετικών μεταφράσεων και κατέληξαν σε μια κοινή έκδοση του ερωτηματολογίου (Μ12). Ένα τρίτο δίγλωσσο άτομο μετέφρασε την κοινή ελληνική έκδοση στην αγγλική γλώσσα και κατέληξαν σε μια ημιτελική έκδοση. Η ημιτελική έκδοση του ερωτηματολογίου εξετάστηκε πιλοτικά σε 30 μητέρες παιδιών ηλικίας 3–10 ετών (20 παιδιών με τυπική ανάπτυξη και 10 παιδιών μη τυπικής ανάπτυξης). Για τη μελέτη αξιοπιστίας ελέγχου-επανελέγχου, 66 γονείς (κυρίως μητέρες με διαφορετικό εκπαιδευτικό και κοινωνικοοικονομικό επίπεδο) παιδιών ηλικίας 3–10 ετών (38 τυπικής και 28 μη τυπικής ανάπτυξης) συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο σε δύο διαφορετικές χρονικές στιγμές, με διαφορά 7–14 ημερών μεταξύ τους. Για τη δομική εγκυρότητα χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της γνωστής ομάδας (known-group comparison), εξετάζοντας τις διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων (τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης) σε όλες τις παραμέτρους (τομείς [sections], παράγοντες [factors] και τεταρτημόρια [quandrants]) του SP. To δείγμα μη τυπικής ανάπτυξης αποτελούσαν παιδιά με διαταραχή αυτιστικού φάσματος, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ) και σύνδρομο Down. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Η αξιοπιστία ήταν πολύ υψηλή για τις βαθμολογίες των τεταρτημορίων (ICC=0,91–0,95), των παραγόντων (ICC=0,78–0,94) και των τομέων (α=0,75–0,88) του ερωτηματολογίου. Η εσωτερική συνοχή ήταν επίσης πολύ υψηλή για τα τεταρτημόρια (α=0,86–0,92) και για όλους τους παράγοντες (α=0,80–0,91) εκτός από δύο, ενώ επίσης ήταν αρκετά καλή για τις βαθμολογίες των τομέων (α=0,75–0,88). Οι διαφορές μεταξύ παιδιών τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης ήταν στατιστικά σημαντικές σε όλες σχεδόν τις ενότητες, τους παράγοντες και τα τεταρτημόρια (p<0,05), γεγονός που κατέδειξε τη δομική εγκυρότητα του ερωτηματολογίου. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το SP caregiver στην ελληνική γλώσσα βρέθηκε να είναι αποδεκτό, κατανοητό, έγκυρο και αξιόπιστο για χρήση από Έλληνες γονείς και επομένως μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διαπολιτισμική κλινική πρακτική και έρευνα. Η παρούσα μελέτη υποστήριξε τη χρήση των βαθμολογιών των τεταρτημορίων, περισσότερο από τους παράγοντες και τους τομείς, για την ανάλυση της αισθητηριακής επεξεργασίας των παιδιών.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23517
ISSN: 00764220
Rights: Ⓒ Athens Medical Society
Type: Article
Affiliation : Panteion University of Social and Political Sciences 
University of Thessaly 
University of Nicosia 
Centre of Educational and Counseling Support of Larissa 
Proseggisi Company of Special Education 
Publication Type: Peer Reviewed
Appears in Collections:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 50

327
Last Week
13
Last month
27
checked on Dec 3, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons