Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23382
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, 'Ελενα-
dc.contributor.authorΜιχαήλ, Αναστασία-
dc.date.accessioned2021-10-22T11:37:07Z-
dc.date.available2021-10-22T11:37:07Z-
dc.date.issued2021-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/23382-
dc.descriptionPurpose: This thesis purpose is to describe, compare and contrast how the different morphosyntactic phenomena of present simple and past simple tenses and as well as the use of definite and indefinite article are developed in typical development Cypriot children that are separated in age groups of 5;0 – 6;6, 6;7 – 8 ;0 and 8;1-9;0. The data were selected through grammar and information test – action picture test created by Vogindrouka et al. (2011). Methodology: The participants of this research were 89 (46 girls and 43 boys) children between the ages of 5;0-9;0, separated in three groups. In order to participate, the criteria were their age, the typical development and the Cypriot dialect or Greek language as their mother language. The action picture test diagnostic tool was used in order to gather the data. This is a norm referenced tool in Greece, designed for preschool and school age children. The test evaluates morphosyntax, through which grammatical sufficiency of the sentences is evaluated and pragmatics, which evaluates how well the kid transfers the information through 10 action pictures with a question for each one that the participant must answer. Data were organised, encoded and analysed by using Microsoft Office Excel. Results: In order to statistically analyse the data, the means, standard deviations and t - test were calculated. The results revealed that both age and means between the groups increased, that is the age and the mean scores were proportional to the use of the past simple, the definite and indefinite article but this was not happening with the use of present simple. This fact shows that in this research, age affects the performance of the syntactic phenomena examined except for the use of the present simple tense. The t -test among the three groups revealed statistically significant differences (p < 0.05) when you compare and contrast group 1 with group 2 and 2 to 3 in relation to the present simple tense, and group 1 with group 3 in relation to the definite and indefinite article. Conclusions: An increase in group ages means was observed as age increases regarding the use of the past simple tense and the definite and indefinite article but not in the use of the present simple tense.en_US
dc.description.abstractΣκοπός: Η παρούσα πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό, να περιγράψει και να συγκρίνει τα διάφορα μορφοσυντακτικά φαινόμενα συμπεριλαμβανομένου του οριστικού και αόριστου άρθρου και του ενεστώτα και αόριστου χρόνου, παιδιών τυπικής ανάπτυξης χωρισμένων σε τρεις ηλικιακές ομάδες των 5;0 – 6;6, 6;7 – 8;0 και 8;1-9;0, μέσω της χρήσης της Δοκιμασίας Γραμματικής και Πληροφοριακής Επάρκειας -Εικόνες Δράσης των Βογινδρούκα κ.α. (2011). Μεθοδολογία: Οι συμμετέχοντες της έρευνας ήταν 89 παιδιά (46 κορίτσια και 43 αγόρια) τυπικής ανάπτυξης τα οποίοι επιλέχτηκαν με κριτήρια την ηλικία, την τυπική ανάπτυξη και την ελληνική ή κυπριακή διάλεκτο ως μητρική τους γλώσσα. Χρησιμοποιήθηκαν οι δέκα εικόνες της Δοκιμασίας Γραμματικής και Πληροφοριακής Επάρκειας - Εικόνες Δράσης ως μέσο συλλογής των δεδομένων. Η δοκιμασία πληροφοριακής και γραμματικής επάρκειας Εικόνες Δράσης, είναι ένα σταθμισμένο στην Ελλάδα, διαγνωστικό εργαλείο το οποίο απευθύνεται σε παιδία προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Οι δύο τομείς που εξετάζονται μέσω αυτού είναι ο τομέας της μορφοσύνταξης μέσω του οποίου αξιολογείται η γραμματική επάρκεια των εκφερόμενων φράσεων και ο τομέας της πραγματολογίας που αξιολογεί την πληροφοριακή επάρκεια δηλαδή το πώς ο εξεταζόμενος χρησιμοποιεί την γλώσσα προκειμένου να μεταδώσει πληροφορίες. Πιο συγκεκριμένα αποτελείται από 10 έγχρωμες εικόνες που απεικονίζουν δραστηριότητες για τις οποίες ο εξεταζόμενος καλείται να απαντήσει στις ερωτήσεις που σχετίζονται με την κάθε εικόνα. Τα δεδομένα οργανώθηκαν, κωδικοποιήθηκαν και αναλύθηκαν στατιστικά μέσω του προγράμματος Microsoft Office Excel. Αποτελέσματα: Προκειμένου να αναλυθούν στατιστικά τα δεδομένα υπολογίστηκαν οι μέσοι όροι, οι τυπικές αποκλίσεις και διενεργήθηκαν t – test. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι μέσοι όροι μεταξύ των ομάδων ανέβαιναν όσο ανέβαινε η ηλικία, δηλαδή ότι η ηλικία και ο μέσος όρος βαθμολογιών ήταν ανάλογες στην χρήση του αόριστου χρόνου, του οριστικού και αόριστου άρθρου αλλά όχι του ενεστώτα. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι στην συγκεκριμένη έρευνα η ηλικία επηρεάζει την επίδοση στα μορφοσυντακτικά φαινόμενα που εξετάστηκαν εκτός από αυτό του ενεστώτα. Μέσω της διενέργειας t -test μεταξύ των τριών ομάδων εντοπίστηκαν στατιστικά σημαντικές διαφορές (p < 0.05) στην σύγκριση της ομάδας 1 με την ομάδα 2 και 2 με 3 σε σχέση με τον ενεστώτα χρόνο και στην σύγκριση της ομάδας 1 και της ομάδας 3 για την χρήση του αόριστου και οριστικού άρθρου. Συμπεράσματα: Παρατηρήθηκε αύξηση των μέσων όρων καθώς αυξάνεται η ηλικία στην χρήση του αόριστου χρόνου, του οριστικού και του αόριστου άρθρου, όχι όμως του ενεστώτα.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherqen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΚυπριακή διάλεκτοςen_US
dc.subjectΕλληνική γλώσσαen_US
dc.subjectΠαιδιά σχολικής ηλικίαςen_US
dc.subjectΤυπική ανάπτυξηen_US
dc.subjectΔοκιμασία πληροφοριακής και γραμματικής επάρκειας– Εικόνες Δράσηςen_US
dc.subjectΜορφοσύνταξηen_US
dc.subject.otherCypriot Greek dialecten_US
dc.subject.otherGreek languageen_US
dc.subject.otherSchool age childrenen_US
dc.subject.otherTypical developmenten_US
dc.subject.otherGrammar and information test –action picture testen_US
dc.subject.otherMorphosyntax.en_US
dc.titleΜορφοσυντακτικά χαρακτηριστικά του λόγου των κυπριόπουλων παιδιών ηλικίας 5 έως 9 χρονών μέσω της χρήσης των ΕΙΚΟΝΩΝ ΔΡΑΣΗΣen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.languageiso639-1el-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Εμφανίζεται στις συλλογές:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Περίληψη Μιχαήλ Αναστασία.pdfAbstract164.3 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε τη σύντομη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

178
Last Week
3
Last month
9
checked on 4 Οκτ 2024

Download(s) 20

126
checked on 4 Οκτ 2024

Google ScholarTM

Check


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons