Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23001
Τίτλος: Enhancing International Buyer-Seller Relationship Quality and Long-Term Orientation Using Emotional Intelligence: The Moderating Role of Foreign Culture
Συγγραφείς: Leonidou, Leonidas C. 
Aykol, Bilge 
Larimo, Jorma 
Kyrgidou, Lida P. 
Christodoulides, Paul 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Economics and Business
Λέξεις-κλειδιά: Buyer–seller relationships;Culture;Emotional intelligence;Exporting
Ημερομηνία Έκδοσης: Ιου-2021
Πηγή: Management International Review, 2021, vol. 61, no. 3, pp. 365–402
Volume: 61
Issue: 3
Start page: 365
End page: 402
Περιοδικό: Management International Review 
Περίληψη: Building on Emotion Regulation Theory, we examine the role of an exporter’s emotional intelligence (EI) in enhancing the quality and boosting the long-term orientation of the working relationship with its import buyers. Using data gathered from 262 Greek exporters, we confirm that the proper use of EI helps to improve trust, commitment, cooperation, and satisfaction in the relationship with their importers, which subsequently contribute to its long-term orientation. This favorable effect of EI on relationship quality dimensions is amplified when exporters deal with importers located in countries with cultures characterized by low power distance, low individualism, low masculinity, high uncertainty avoidance, and high (national) long-term orientation.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/23001
ISSN: 18618901
DOI: 10.1007/s11575-021-00447-w
Rights: © The Author(s)
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Type: Article
Affiliation: University of Cyprus 
Dokuz Eylül University 
University of Vaasa 
International Hellenic University 
Cyprus University of Technology 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Leonidou2021_Article_EnhancingInternationalBuyer-Se.pdfFulltext1 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations

6
checked on 14 Μαρ 2024

WEB OF SCIENCETM
Citations

4
Last Week
0
Last month
0
checked on 29 Οκτ 2023

Page view(s)

315
Last Week
1
Last month
8
checked on 27 Νοε 2024

Download(s) 5

680
checked on 27 Νοε 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons Creative Commons