Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/22842
Τίτλος: Exploring interval valued scales: A comparison of scale attributes between interval valued and semantic differential scales
Συγγραφείς: Themistocleous, Christos 
Pagiaslis, Anastasios 
Smith, Andrew 
Wagner, Christian 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Economics and Business
Λέξεις-κλειδιά: Marketing Management, Management;Response Measurement Scales;Survey Design;Methodological contributions
Ημερομηνία Έκδοσης: 15-Αυγ-2017
Πηγή: 10th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 13-15 2017 Rome, Italy
Conference: Euromed Academy Of Business (EMAB) Conference 
Περίληψη: This paper explores Interval-Valued Scales (IVS) in a marketing research context and provides comparative results of an exploratory study between IVS and Semantic Differential Scales (SDS) comparing the scales using Preston and Colman’s (2000) scale attributes: i) Ease of use, ii) Speed of use, iii) Ability to precisely record desired answers, iv) Adequate expression of exact thoughts and feelings, v) Certainty/Uncertainty with personal answers and vi) Overall satisfaction with each scale.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/22842
ISBN: 978-9963-711-56-7
ISSN: 2547-8516
Type: Conference Papers
Affiliation: University of Nottingham 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Δημοσιεύσεις σε συνέδρια /Conference papers or poster or presentation

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος
Exploring_Interval.pdf642.44 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε
CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

Page view(s)

242
Last Week
1
Last month
3
checked on 22 Δεκ 2024

Download(s) 50

76
checked on 22 Δεκ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα