Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/22540
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζημιτσής, Διόφαντος-
dc.contributor.authorΑγαθοκλέους, Μαρία-
dc.date.accessioned2021-04-16T11:16:16Z-
dc.date.available2021-04-16T11:16:16Z-
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/22540-
dc.descriptionIndustrial activity and significant changes to this brought in technological level and in rhythm of urbanization, accompanied by accidents with human victims and significant damage to the environment. The present dissertation concerns the management of industrial accidents using remote sensing and urban planning. Through a literature review we studied the relevant European Legislation – SEVESO, which concerns the response to the risks of major industrial accidents, the Cypriot Legislation, the situation prevailing in Cyprus and the disaster management phases. Then it was studied in what ways, urban planning and remote sensing, individually, can contribute to each phase of industrial accident management that may be caused. It was also concluded that the two sciences can synergize with each other and word together effectively to manage industrial accidents. A specific case in point of this dissertation, is the Larnaca Refinery Area, located along the Larnaca coastline and occupying an important part of the city. Tank installations are covered by the European Legislation – SEVESO. The profile of the area was studied through spatial and urban maps and satellite images and then a risk assessment was carried out, through a written risk assessment with the Qualitative Method, which is the simplest and most widely used method for assessing the main risks and risk prevention. The benefits that will occur in the area in case of removal of facilities of refinery and proper urban planning also emphasized.en_US
dc.description.abstractΗ βιομηχανική δραστηριότητα και οι σημαντικές αλλαγές που αυτή έφερε, σε τεχνολογικό επίπεδο αλλά και στον ρυθμό αστικοποίησης, συνοδεύτηκε από ατυχήματα μικρής ή μεγάλης έκτασης με ανθρώπινα θύματα και σημαντικές βλάβες για το περιβάλλον. Η παρούσα διπλωματική μελέτη αφορά τη διαχείριση βιομηχανικών ατυχημάτων με τη χρήση της τηλεπισκόπησης και πολεοδομικού σχεδιασμού. Μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης μελετήσαμε τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία-Seveso που αφορά την αντιμετώπιση των κινδύνων από μεγάλα βιομηχανικά ατυχήματα, την κυπριακή νομοθεσία, την κατάσταση που επικρατεί στην Κύπρο και τις φάσεις διαχείρισης καταστροφών. Στη συνέχεια μελετήθηκε με ποιους τρόπους ο πολεοδομικός σχεδιασμός και η τηλεπισκόπηση, ξεχωριστά το καθένα, μπορούν να συμβάλουν σε κάθε φάση διαχείρισης βιομηχανικών ατυχημάτων που μπορεί να προκληθούν. Επίσης εξάχθηκε το συμπέρασμα ότι οι δύο επιστήμες μπορούν να έχουν συνέργεια μεταξύ τους και να λειτουργήσουν μαζί και αποτελεσματικά για τη διαχείριση βιομηχανικών ατυχημάτων. Μια συγκεκριμένη χαρακτηριστική περίπτωση, με την οποία ασχολήθηκε η παρούσα διπλωματική εργασία είναι η περιοχή των διυλιστηρίων της Λάρνακας, που βρίσκονται κατά μήκος της ακτογραμμής της Λάρνακας και καταλαμβάνουν ένα σημαντικό κομμάτι της πόλης. Οι εγκαταστάσεις των δεξαμενών των διυλιστηρίων εμπίπτουν μέσα στην ευρωπαϊκή οδηγία SEVESO. Μελετήθηκε το προφίλ της περιοχής μέσω χωροταξικών και πολεοδομικών χαρτών και δορυφορικών φωτογραφιών και πραγματοποιήθηκε μελέτη επικινδυνότητας, μέσω γραπτής εκτίμησης κινδύνων με την Ποιοτική Μέθοδο, η οποία αποτελεί την πιο απλή και ευρέως διαδεδομένη μέθοδο για την αξιολόγηση των κυριότερων κινδύνων, καθώς και των μέτρων για προστασία και πρόληψη των κινδύνων. Επίσης τονίζονται τα οφέλη που θα επέλθουν της περιοχής σε περίπτωση απομάκρυνσης των εγκαταστάσεων και κατάλληλου πολεοδομικού σχεδιασμού.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής , Σχολή Μηχανικής και Τεχνολογίας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου .en_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΒιομηχανικό ατύχημαen_US
dc.subjectΤηλεπισκόπησηen_US
dc.subjectΠολεοδομικός σχεδιασμόςen_US
dc.subjectΔιαχείριση καταστροφώνen_US
dc.subject.otherIndustrial accidenten_US
dc.subject.otherRemote sensingen_US
dc.subject.otherUrban planningen_US
dc.subject.otherDisaster managementen_US
dc.titleΔιαχείριση βιομηχανικών ατυχημάτων με τη χρήση τηλεπισκόπησης και πολεοδομικού σχεδιασμούen_US
dc.typeMSc Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Civil Engineering and Geomaticsen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2020-2021en_US
dc.relation.facultyFaculty of Engineering and Technologyen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc-
item.openairetypemasterThesis-
item.languageiso639-1el-
crisitem.author.deptDepartment of Civil Engineering and Geomatics-
crisitem.author.facultyFaculty of Engineering and Technology-
crisitem.author.orcid0000-0002-2684-547X-
crisitem.author.parentorgFaculty of Engineering and Technology-
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΜΑΡΙΑ ΑΓΑΘΟΚΛΕΟΥΣ.pdfΠλήρες κείμενο2.67 MBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s)

201
Last Week
3
Last month
7
checked on May 17, 2024

Download(s) 20

96
checked on May 17, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons