Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/19200
Τίτλος: | Πρόσδεση του ακροατή με το χώρο: Η περίπτωση του κοινού της ρεμπέτικης μουσικής στα μαγαζιά στην Κύπρο | Συγγραφείς: | Αχνιώτου, Αλίκη | Λέξεις-κλειδιά: | Rebetiko;Greek music;Soundscape;Social ties | Advisor: | Χρηστίδης, Γιάννης | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2016 | Department: | Department of Communication and Internet Studies | Faculty: | Faculty of Communication and Media Studies | Περίληψη: | In this work the author analyzes on how the listener creates connections with the space where rebetika music is played in Cyprus based on the theory of space attachment. | Description: | Η εργασία αυτή ασχολείται με το πώς ο ακροατής δημιουργεί δεσμούς με το χώρο όπου παίζεται η ρεμπέτικη μουσική στην Κύπρο με βάση τη θεωρίας της πρόσδεσης χώρου. Αρχικά, η μεθοδολογία η οποία χρησιμοποιήθηκε για την διεκπεραίωση της παρούσας έρευνας ήταν αυτή της ποιοτικής. Σε πρώτο στάδιο έγιναν παρατηρήσεις σε χώρους όπου παίζεται η ρεμπέτικη μουσική έτσι ώστε να καταγραφούν τα χαρακτηριστικά αυτών των χώρων, αλλά και το ίδιο το ηχοτοπίο. Παράλληλα καταγράφηκε και η συμπεριφορά των ακροατών που παρευρίσκονταν εκεί. Μετά από τις παρατηρήσεις, έγινε η σύνταξη του οδηγού συνέντευξης και η δημιουργία των κατηγοριών. Για να ελεγχθεί καλύτερα ο όρος πρόσδεση, διερευνήθηκε σε τέσσερα επίπεδα: τους φυσικούς δεσμούς, τους κοινωνικούς δεσμούς, τα χαρακτηριστικά του χώρου και το ηχοτοπίο. Ακολούθως πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις από ακροατές που ήταν θαμώνες σε αυτούς τους χώρους. Έπειτα, αφού συλλέχθηκαν όλα τα δεδομένα και κατηγοριοποιήθηκαν, ακολούθησε ποιοτική ανάλυση περιεχομένου. Τα συμπεράσματα τα οποία προέκυψαν μέσω της ανάλυσης περιεχομένου συμφωνούν ότι γενικότερα, προτιμώνται χώροι μικροί, με χαρακτηριστικά που θυμίζουν την παράδοση αλλά και συνάδουν με το ύφος της ρεμπέτικης μουσικής. Αντίθετα, οι πολύ μοντέρνοι χώροι ή τα σύγχρονα καφενεία φαίνεται να μην προσδίδουν στον ακροατή την αίσθηση του ανήκειν. Όσον αφορά την πρόσδεση του ακροατή με το χώρο, οι ίδιοι οι θαμώνες δεν θεωρούν πως συνδέονται τόσο φυσικά με ένα χώρο, όσο και κοινωνικά. Αυτό όμως, έρχεται σε αντιπαράθεση με τα όσα παρατηρήθηκαν. Η έρευνα καταλήγει στο γεγονός ότι οι ακροατές συνδέονται και μέσω του ακούσματος με ένα χώρο. Δηλαδή το ηχοτοπίο από μόνο του αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα στην πρόσδεσή τους, καθώς δημιουργεί αυτό τον δεσμό τους με το χώρο. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/19200 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Πτυχιακή Εργασία - Αλίκη Αχνιώτου.pdf | Full text | 931.94 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s)
170
Last Week
0
0
Last month
4
4
checked on 22 Νοε 2024
Download(s) 10
369
checked on 22 Νοε 2024
Google ScholarTM
Check
Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από άδεια Άδεια Creative Commons