Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/19090
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΘεοδώρου, 'Ελενα-
dc.contributor.authorΑθάνατου, Μαρία-
dc.date.accessioned2020-09-25T11:27:09Z-
dc.date.available2020-09-25T11:27:09Z-
dc.date.issued2020-05-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14279/19090-
dc.descriptionBackground: Developmental Language Disorder affects many aspects of language, like syntax. However, most of the researches focuses on younger children with DLD. Though, the past few years, many researches have proofed that target intervention on grammatical structures following metalinguistic approaches, may be effective on school aged children with DLD. Aim: To investigate if comprehension and production of complex syntax structures, like relative clauses, may improve following a metalinguistic intervention programme to a school aged child with DLD. Method: In this case study, a 9;7 years old girl participated with DLD and Greek as a mother language. The study took place at Rehabilitation Clinic of Cyprus University of Technology. Assessment sessions were carried out once a week for three weeks, where tests for assessing relative clauses have been carried out. Then, the participant received individual sessions, following a variation of an existing metalinguistic approach once a week for eight weeks. The tests have been repeated six weeks after the intervention programme ended. Outcomes & results: No significant changes were observed concerning the measurements that have been made pre and post intervention programme respecting comprehension and production of relative clauses. However, a great improvement found concerning memory and sentence repetition task. Conclusion & implications: The current study supports, as well as previous studies, that a target metalinguistic approach on school aged children with DLD can improve difficulties on syntax. However, the limitations of this study must be considered prior the implementation of the approach.en_US
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή (ΑΓΔ) επηρεάζει ανομοιογενώς τα γλωσσικά επίπεδα. Οι περισσότερες έρευνες, όπως φαίνεται από τη διεθνή βιβλιογραφία, εστιάζονται σε παιδιά μικρότερης ηλικίας με ΑΓΔ. Τα τελευταία χρόνια όμως αρκετές έρευνες έχουν αποδείξει ότι η στοχευμένη παρέμβαση σε γραμματικές δομές μέσω μεταγλωσσικών προσεγγίσεων, μπορεί να είναι αποτελεσματική σε παιδιά σχολική ηλικίας με ΑΓΔ. Σκοπός: Να διερευνήσει αν η κατανόηση και η παραγωγή σύνθετων συντακτικά δομών, όπως είναι οι αναφορικές προτάσεις, μπορούν να βελτιωθούν μέσω της εφαρμογής ενός μεταγλωσσικού προγράμματος παρέμβασης σε παιδί σχολικής ηλικίας με ΑΓΔ. Μεθοδολογία: Στη μελέτη περίπτωσης συμμετείχε κορίτσι ηλικίας 9;7 ετών με ΑΓΔ, με μητρική γλώσσα την Κυπριακή- Ελληνική. Η μελέτη έγινε στη Κλινική Αποκατάστασης του ΤΕΠΑΚ. Έγιναν συνεδρίες αξιολογήσεις μια φορά την εβδομάδα για τρεις εβδομάδες, χορηγώντας δοκιμασίες για αξιολόγηση των γλωσσικών ικανοτήτων, αλλά ξεχωριστά και των αναφορικών προτάσεων. Έπειτα, το παιδί έλαβε ατομικές συνεδρίες λογοθεραπείας κατά τις οποίες εφαρμόστηκε μια παραλλαγή μιας υφιστάμενης μεταγλωσσικής προσέγγισης με συχνότητα μια φορά την εβδομάδα για οκτώ εβδομάδες. Οι δοκιμασίες είχαν επαναληφθεί έξι εβδομάδες μετά το τέλος του προγράμματος παρέμβασης. Αποτελέσματα: Δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στις μετρήσεις που έγιναν πριν και μετά το πρόγραμμα παρέμβασης σχετικά με την κατανόηση και παραγωγή αναφορικών προτάσεων. Ωστόσο, μεγάλη βελτίωση φαίνεται στην μνήμη και στη δοκιμασία επανάληψης προτάσεων. Συμπεράσματα: Η παρούσα μελέτη υποστηρίζει, όπως και προηγούμενες μελέτες, πως μια στοχευμένη μεταγλωσσική παρέμβαση σε παιδιά σχολικής ηλικίας με ΑΓΔ μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων. Ωστόσο, οι περιορισμοί της μελέτης πρέπει να ληφθούν υπόψη πριν την μελλοντική εφαρμογή της προσέγγισης.en_US
dc.formatpdfen_US
dc.language.isoelen_US
dc.publisherΤμήμα Επιστημών Αποκατάστασης, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρουen_US
dc.rightsΑπαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.en_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectΑναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχήen_US
dc.subjectΜεταγλωσσική παρέμβασηen_US
dc.subjectΣύνταξηen_US
dc.subjectΑναφορικές προτάσειςen_US
dc.subject.otherDevelopmental Language Disorderen_US
dc.subject.otherMetalinguistic interventionen_US
dc.subject.otherSyntaxen_US
dc.subject.otherRelative clausesen_US
dc.titleΠρόγραμμα παρέμβασης σύνθετης σύνταξης σε παιδί με αναπτυξιακή γλωσσική διαταραχή : μελέτη περίπτωσηςen_US
dc.typeBachelors Thesisen_US
dc.affiliationCyprus University of Technologyen_US
dc.relation.deptDepartment of Rehabilitation Sciencesen_US
dc.description.statusCompleteden_US
cut.common.academicyear2019-2020en_US
dc.relation.facultyFaculty of Health Sciencesen_US
item.languageiso639-1el-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_46ec-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypebachelorThesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.deptDepartment of Rehabilitation Sciences-
crisitem.author.facultyFaculty of Health Sciences-
crisitem.author.orcid0000-0003-3951-7886-
crisitem.author.parentorgFaculty of Health Sciences-
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses
Files in This Item:
File Description SizeFormat
ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΜΑΡΙΑ.pdfΠλήρες κείμενο1.14 MBAdobe PDFView/Open
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΑΘΑΝΑΤΟΥ ΜΑΡΙΑ.pdf334.42 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show simple item record

Page view(s) 5

784
Last Week
6
Last month
31
checked on Jul 28, 2024

Download(s) 50

886
checked on Jul 28, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons