Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/18601
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Ιωάννου, Άντρη | - |
dc.contributor.author | Ζήκα, Γεωργία | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-30T07:44:16Z | - |
dc.date.available | 2020-07-30T07:44:16Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14279/18601 | - |
dc.description | The aim of this research is to study whether a gamified approach to learning using technology can support the development of knowledge and skills around moral values, such as co-operation and respect and adopting behaviors that prevent bullying. To achieve this goal, the use of multitouch tabletops is essential as a tool that offers opportunities for collaboration and teamwork via engagement with apps and games which adopt principles of gamification. The study was conducted in two elementary schools in Limassol with a total sample of 86 pupils in fourth grade. The results were positive and the overall effort was very well received. | en_US |
dc.description.abstract | Στόχος της έρευνάς μου είναι να μελετήσει αν μια παιγνιώδης προσέγγιση με χρήση τεχνολογίας μπορεί να υποστηρίξει την μάθηση περί ηθικών αξιών, όπως η συνεργασία και ο σεβασμός και η υιοθέτηση συμπεριφορών που αποτρέπουν τον εκφοβισμό. Για την επίτευξη του στόχου αυτού έρχεται να βοηθήσει η χρήση της τεχνολογίας των διαδραστικών τραπεζιών (multitouch tabletops) ως εργαλείο που προσφέρει ευκαιρίες για συνεργασία και ανάπτυξη της ομαδικότητας και μέσω της εμπλοκής σε παιχνίδια βασισμένα στις αρχές του gamification. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο δημοτικά σχολεία της Λεμεσού με συνολικό δείγμα 86 μαθητές της Ε’ τάξης. Τα αποτελέσματα ήταν θετικά και η όλη προσπάθεια είχε μεγάλη ανταπόκριση. | en_US |
dc.format | en_US | |
dc.language.iso | el | en_US |
dc.publisher | Τμήμα Πολυμέσων και Γραφικών Τεχνών, Σχολή εφαρμοσμένων Τεχνων και Επικοινωνίας,Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου | en_US |
dc.rights | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Multitouch tabletops | en_US |
dc.subject | Συνεργασία | en_US |
dc.subject | Εκφοβισμός | en_US |
dc.subject | Gamification | en_US |
dc.subject | Gamified learning | en_US |
dc.subject | Παιγνιώδης δραστηριότητες | en_US |
dc.subject.other | Multitouch tabletops | en_US |
dc.subject.other | Collaboration | en_US |
dc.subject.other | Bullying | en_US |
dc.subject.other | Gamification | en_US |
dc.subject.other | Gamified learning | en_US |
dc.title | Διαδραστικά τραπέζια και παιγνιώδης μάθηση περί κοινωνικών ζητημάτων | en_US |
dc.type | Bachelors Thesis | en_US |
dc.affiliation | Cyprus University of Technology | en_US |
dc.relation.dept | Department of Multimedia and Graphic Arts | en_US |
dc.description.status | Completed | en_US |
cut.common.academicyear | 2016-2017 | en_US |
dc.relation.faculty | Faculty of Communication and Media Studies | en_US |
item.openairetype | bachelorThesis | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_46ec | - |
item.languageiso639-1 | el | - |
crisitem.author.dept | Department of Multimedia and Graphic Arts | - |
crisitem.author.faculty | Faculty of Fine and Applied Arts | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0002-3570-6578 | - |
crisitem.author.parentorg | Faculty of Fine and Applied Arts | - |
Appears in Collections: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Georgia Zika.pdf | Πλήρες κείμενο | 2.2 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Google ScholarTM
Check
This item is licensed under a Creative Commons License