Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18487
Title: Ψηφιακά παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας και εκμάθηση ξένων γλωσσών
Authors: Πίσσας, Πέτρος 
Keywords: Παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας;Κινητά παιχνίδια;Εκμάθηση γλωσσών;Εμβύθιση;Ανώτατη εκπαίδευση
Advisor: Νικολαίδου, Ιόλη
Issue Date: Jun-2020
Department: Department of Communication and Internet Studies
Faculty: Faculty of Communication and Media Studies
Abstract: Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθεί η επίδραση ενός παιχνιδιού επαυξημένης πραγματικότητας (ΕΠ) στην εκμάθηση ξένων γλωσσών σε επίπεδο λεξιλογίου και να συγκριθεί η εμπλοκή, η απορρόφηση και η εμβύθιση μεταξύ δύο εκδόσεων του παιχνιδιού (ΕΠ και κινητής). Είκοσι προπτυχιακοί φοιτητές της πειραματικής ομάδας εκτέλεσαν τρία σενάρια του παιχνιδιού χρησιμοποιώντας συσκευή ΕΠ για την εκμάθηση της ιταλικής γλώσσας, ενώ είκοσι μαθητές ομάδας ελέγχου χρησιμοποίησαν την κινητή έκδοση του ίδιου παιχνιδιού. Οι πηγές δεδομένων περιλάμβαναν: α) προπειραματικό και μεταπειραματικό διαγνωστικό δοκίμιο αποτελούμενο από 10 ανοικτές ερωτήσεις μέτρησης των δεξιοτήτων λεξιλογίου, οι οποίες συμπληρώθηκαν πριν και μετά, και β) εγκυροποιημένο ερωτηματολόγιο με 21 ερωτήσεις 7-βάθμιας κλίμακας Likert, τα οποία μετρούσαν την εμπλοκή, την απορρόφηση και την εμβύθιση. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια στατιστικά σημαντική διαφορά (t (19) = - 7.71, p <0.01) στην επίδοση του λεξιλογίου και των δύο ομάδων, όταν συγκρίθηκαν οι βαθμολογίες των φοιτητών πριν από τη δοκιμασία (M = 1.28, SD = 2.04) και μετά (Μ = 3.78, SD = 2.26). Όσον αφορά στη σύγκριση των τριών διαστάσεων η εμπλοκή (M = 5.96, SD= 0.79), η απορρόφηση (M = 4.98, SD = 0.98) και η εμβύθιση (M= 4.88,SD = 1.13) δεν παρουσίασαν κάποια στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο συνθηκών. Η μελέτη παρέχει εμπειρικά δεδομένα που δείχνουν την αξία, την αποτελεσματικότητα και τα κίνητρα που παρέχουν παιχνίδια ΕΠ για εκμάθηση γλωσσών, παρά την ανάγκη βελτίωσης της ευχρηστίας τους.
Description: The main objectives of this study were to investigate the effect of a VR game on foreign language learning and to compare engagement, engrossment and total immersion between two versions of the game (VR and mobile). The study implemented a quasi-experimental, pre-test, post-test, control group design. Twenty undergraduate students of the experimental group played the first three introductory scenarios of the game using a head mounted VR display for learning Italian as a foreign language (M=20.19 minutes, SD=1.09). Twenty students of a control group used the mobile version of the same game (M=10.36 minutes, SD=0.63). Data sources included: a) a test comprised of 10 open-ended questions measuring vocabulary skills, which was administered pre and post, and b) a validated questionnaire with 21 seven-point Likert scale items measuring engagement, engrossment and immersion. Findings revealed a statistically significant difference (t (19) =-7.71, p<0.01) in the experimental group students’ vocabulary performance, when students’ pre-test scores (M=1.28, SD=2.04) were compared to their post-test scores (Μ=3.78, SD=2.26). Engagement (M=5.96, SD=0.79), engrossment (M=4.98, SD=0.98) and immersion (M=4.88, SD=1.13) received relatively high scores by VR participants. The study did not find a statistically significant difference between the two conditions. The study provides empirical data indicating the value, effectiveness and motivational capacity of VR games for language learning, despite the need for improved usability.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18487
Rights: Απαγορέυεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή,ηλεκτρονική η άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κατόχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Type: Bachelors Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Petros Pissas.pdfFulltext507.33 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 10

333
Last Week
0
Last month
12
checked on Apr 28, 2024

Download(s) 10

652
checked on Apr 28, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons