Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18471
Title: Η καλλιτεχνική δημιουργία των γυναικών στη Σχολή του Bauhaus
Authors: Κοιλανιώτη, Μαγδαληνή 
Keywords: Γυναίκες;Bauhaus;Εργαστήριο υφαντικής
Advisor: Μόσχου, Μαρία
Issue Date: 2020
Department: Department of Fine Arts
Faculty: Faculty of Fine and Applied Arts
Abstract: Η παρούσα διατριβή επικεντρώνεται στη δημιουργία των γυναικών στο Bauhaus και στον ρόλο των καλλιτέχνιδων που με τα καινοτόμα έργα τους προσδιόρισαν την ταυτότητα της σχολής. Κύριος σκοπός είναι η διερεύνηση των λόγων που οδήγησαν στην ελλιπή αναγνώριση των σπουδαστριών και του διδακτικού έργου των γυναικών στο Bauhaus που οφείλονταν, κυρίως, στα κοινωνικά στερεότυπα που επικρατούσαν για τις γυναίκες στις αρχές του 20ού αιώνα αλλά και στη συνέχεια. Πιο συγκεκριμένα, θα διερευνηθεί η αντιμετώπιση των γυναικών στο Bauhaus και η συνύπαρξη των δύο φύλων με ειδική έμφαση στο Εργαστήριο Υφαντικής, στο οποίο φοιτούσε η πλειοψηφία των σπουδαστριών. Θα εξεταστούν οι περιπτώσεις των Lucia Moholy, Marianne Brandt, Gunta Stölzl και Anni Albers. Θα παρουσιαστεί ο καθοριστικός τους ρόλος στην αναγνώριση του Bauhaus και θα σχολιαστεί ο παραγκωνισμός που αντιμετώπισαν, τόσο μέσα στη σχολή από τους άνδρες καθηγητές και σπουδαστές, όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον.
Description: This dissertation studies the female creativity inside the Bauhaus school and role of those artists who through their innovative works identified the identity of the school. Its main aim is to shed light on the reasons that led to the lack of recognition of students and of the didactic work of women in Bauhaus, based mainly on the social stereotypes that prevailed for women in the early 20th century and afterwards. In particular, the dissertation studies the treatment of women in Bauhaus and the coexistence of the two sexes, with special emphasis to the Weaving Workshop attended by the majority of women students. I will examine the cases of Lucia Moholy, Marianne Brandt, Gunta Stölzl and Anni Albers. Their decisive role on the recognition of Bauhaus will be represented as well as the marginalization they faced, both within the school by male professors and students and by their wider social environment.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/18471
Rights: Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων.
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Type: MSc Thesis
Affiliation: Cyprus University of Technology 
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες/ Master's thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Abstract Magdalini Koilanioti.pdfAbstract149.79 kBAdobe PDFView/Open
CORE Recommender
Show full item record

Page view(s) 10

150
Last Week
1
Last month
4
checked on May 5, 2024

Download(s) 50

73
checked on May 5, 2024

Google ScholarTM

Check


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons