Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14855
Τίτλος: EU harmonization, managerial perceptions and SME export behavior
Συγγραφείς: Yamin, Mo 
Sinkovics, Rudolf R. 
Hadjielias, Elias 
metadata.dc.contributor.other: Χατζηηλίας, Ηλίας
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Economics and Business
Λέξεις-κλειδιά: European Union;Export barriers;Export promotion;Harmonization
Ημερομηνία Έκδοσης: 10-Φεβ-2007
Πηγή: Journal of Euromarketing, 2007, vol. 17, no. 1, pp. 7-21.
Volume: 17
Issue: 1
Start page: 7
End page: 21
Περιοδικό: Journal of Euromarketing 
Περίληψη: This paper examines the impact of EU harmonization on promoting exports by SMEs. The paper develops hypotheses on the positive impact of EU harmonization in enhancing stimuli and reducing barriers to exporting beyond the immediate or direct effect of harmonization. The empirical focus of the paper is on the food & beverage sector in Cyprus, employing paired-sample t-test comparing SME perceptions 'before' and 'after' in relation to harmonization. The study shows that compliance contributes towards an overall increase in management perceptions of export stimuli, and an overall reduction in management perceptions of export barriers.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14855
ISSN: 10496483
DOI: 10.1300/J037v17n01_02
Rights: © Taylor & Francis. All rights reserved.
Type: Article
Affiliation: The University of Manchester 
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations

6
checked on 14 Μαρ 2024

Page view(s)

249
Last Week
1
Last month
9
checked on 21 Μαϊ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα