Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14466
Τίτλος: Market orientation and performance: An empirical investigation in the retail industry in Greece
Συγγραφείς: Panigyrakis, George G. 
Theodoridis, Prokopis K. 
Major Field of Science: Social Sciences
Field Category: Media and Communications
Λέξεις-κλειδιά: Greece;Market orientation;Retail performance;Supermarket chains
Ημερομηνία Έκδοσης: 1-Μαρ-2007
Πηγή: Journal of Retailing and Consumer Services, Volume 14, Issue 2, March 2007, Pages 137-149
Περιοδικό: Journal of Retailing and Consumer Services 
Περίληψη: Due to a void in the literature, the object of this study was to examine the adoption of market orientation and its impact on performance in a retail context. Supermarket chains with nation-wide stores in Greece were specifically selected. Findings clearly demonstrate a positive effect of market orientation on retail performance and support the notion that market orientation is an important determinant of firm performance. Retailers acknowledge the importance of implementing market orientation within their organizations. © 2006 Elsevier Ltd. All rights reserved.
URI: https://hdl.handle.net/20.500.14279/14466
ISSN: 09696989
DOI: 10.1016/j.jretconser.2006.05.003
Type: Article
Affiliation: Athens University of Economics and Business 
Publication Type: Peer Reviewed
Εμφανίζεται στις συλλογές:Άρθρα/Articles

CORE Recommender
Δείξε την πλήρη περιγραφή του τεκμηρίου

SCOPUSTM   
Citations

53
checked on 14 Μαρ 2024

Page view(s)

252
Last Week
1
Last month
3
checked on 8 Σεπ 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα