Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
https://hdl.handle.net/20.500.14279/14009
Τίτλος: | Χρήση συμβόλων μακτον για ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης παιδιών με αναπτυξιακές διαταραχές | Συγγραφείς: | Αλωνεύτη, Έλενα | Λέξεις-κλειδιά: | Αναγνωστική κατανόηση;ΜΑΚΑΤΟΝ;Σύμβολα;Αναπτυξιακές διαταραχές;Χαρακτηριστικά | Advisor: | Θεοδώρου, Ελένη | Ημερομηνία Έκδοσης: | Μαΐ-2019 | Department: | Department of Rehabilitation Sciences | Faculty: | Faculty of Health Sciences | Περίληψη: | Η παρούσα πτυχιακή εργασία είχε ως σκοπό, να διερευνήσει την βελτίωση αναγνωστικής κατανόησης με τη χρήση συμβόλων ΜΑΚΑΤΟΝ σε παιδιά με Αναπτυξιακές Διαταραχές. Επιπρόσθετος στόχος της εργασίας αυτής, ήταν να διερευνήσει πόσο βελτιώνεται η κατανόηση των παιδιών αυτών, αλλά και ποιες πληροφορίες σε ένα κείμενο όταν συμβολιστούν την αυξάνουν. Αρχικά, γίνεται μια ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με τις αναπτυξιακές διαταραχές και τα χαρακτηριστικά τους, στην συνέχεια επεξήγηση της κάθε διαταραχής με τα χαρακτηριστικά της και επεξήγηση του όρου ανάγνωση και ανάλυση των συστατικών της στοιχείων. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η μεθοδολογία και ο τρόπος ανάλυσης των δεδομένων, και τέλος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Συνολικά συμμετείχαν 18 άτομα στην έρευνα αυτή, εκ των οποίων 6 ενήλικες, 6 παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 6 παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Αυτά τα άτομα καλούνταν να διαβάσουν, 2 κείμενα εκ των οποίων το ένα συμβολιζόταν και στη συνέχεια να απαντήσουν σε ορισμένες ερωτήσεις κατανόησης. Οι απαντήσεις τους, καταγράφονταν και στη συνέχεια αναλύονταν μέσω 2 μεθόδων. Τη μέθοδο Σωστού / Λάθους και τη Μέθοδο Κλίμακας (1-5). Συμπερασματικά, μετά την ανάλυση των δεδομένων φάνηκε ότι το κείμενο με σύμβολα ΜΑΚΑΤΟΝ, λειτουργεί ευνοϊκά στην αύξηση της κατανόησης στα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, αλλά όχι στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Ακόμη, οι πληροφορίες που φάνηκε να ευνοούνται και για τους 2 αυτούς πληθυσμούς, αφορούν κεντρικούς ήρωες, τοποθεσία και νοητικά ρήματα. Επιπρόσθετα παρατηρήθηκε πως τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, απαντούσαν σωστά σε ερωτήσεις του συμβολισμένου κειμένου, που ήταν συγκεκριμένη η απάντηση, ενώ στις απαντήσεις που έπρεπε να λάβουν υπόψιν το υπόβαθρο, απαντούσαν γενικά, κάτι το οποίο δεν παρατηρήθηκε στα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Αυτό φανερώνει, πως ίσως τα σύμβολα στο δεύτερο Κείμενο λειτούργησαν διασπαστικά στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης σε σχέση με τα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές. Περισσότερα στοιχεία για την ανάλυση δεδομένων θα αναφερθούν στη συνέχεια. | URI: | https://hdl.handle.net/20.500.14279/14009 | Rights: | Απαγορεύεται η δημοσίευση ή αναπαραγωγή, ηλεκτρονική ή άλλη χωρίς τη γραπτή συγκατάθεση του δημιουργού και κάτοχου των πνευματικών δικαιωμάτων. | Type: | Bachelors Thesis | Affiliation: | Cyprus University of Technology |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Πτυχιακές Εργασίες/ Bachelor's Degree Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Περίληψη ΑΛΩΝΕΥΤΗ ΕΛΕΝΑ.pdf | Περίληψη | 125.62 kB | Adobe PDF | Δείτε/ Ανοίξτε |
CORE Recommender
Page view(s)
255
Last Week
0
0
Last month
1
1
checked on 23 Νοε 2024
Download(s) 20
157
checked on 23 Νοε 2024
Google ScholarTM
Check
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα